۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
پرداخت ۱۳۷ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی در اردبیل
رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

پرداخت ۱۳۷ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی در اردبیل

اردبیل- آسیابی زاده، رئیس اداره مکانیزاسیون و فناوری کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سالجاری ۱۳۷ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی در استان اردبیل پرداخت شده است.

مسعود آسیابی‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مکانیزاسیون در رشد و توسعه بخش کشاورزی هر منطقه این امر جز اولویت‌های توسعه‌ای و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی اردبیل را قطب تولید محصولات متنوع کشاورزی اعلام کرد و گفت: در این حوزه اداره مکانیزاسیون و فناوری کشاورزی به صورت پیشتاز عمل کرده و به رغم همه مشکلات در سالجاری تلاش بر جذب اعتبارات و منابع در نوسازی و بازسازی ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی بوده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون و فناوری کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: هر چند ما امسال با شرایط کرونا و تشدید تحریم‌های استکبار روبه‌رو شدیم اما با وجود افزایش شدید قیمت ماشین‌آلات بخش کشاورزی با حمایت‌های انجام شده مرکز مکانیزاسیون کشاورزی تلاش شد تا تأمین کمباین و تراکتور برای زارعین به انجام برسد.

آسیابی‌زاده افزود: امسال به شکل بی‌سابقه جذب تسهیلات مکانیزاسیون را در استان شاهد بودیم به طوریکه در بخش تراکتور میزان جذب اعتبارات در مقایسه با سال قبل ۵۵ درصد افزایش یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کمباین نیز جذب تسهیلات تا ۱۰۸ درصد رشد یافته و میزان تسهیلات پرداختی از ۸۸ میلیارد تومان به بیش از ۱۳۷ میلیارد تومان ارتقا یافته است.

آسیابی‌زاده اضافه کرد: ما با یک جهش ۱۱۲ درصدی در جذب تسهیلات مورد نیاز در این بخش روبه‌رو بودیم و امیدواریم این شرایط در سال آینده تقویت شود.

وی بیان کرد: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی که جز شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی به شمار می‌رود در استان اردبیل یک ضریب مناسب بوده به طوریکه ما از یک دهم ضریب مکانیزاسیون به ۱۳ صدم وضعیت را ارتقا داده‌ایم.

آسیابی‌زاده در مورد شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی نیز ادامه داد: تاکنون ۸۸ درصد تراکتور، ‌ کمباین و ادوات کشاورزی در سطح استان پلاک‌گذاری شده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون و فناوری کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: برای آمار محدود باقی‌مانده نیز ما از کشاورزان انتظار داریم تا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی منطقه خود نسبت به شماره‌گذاری ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی به ویژه تراکتور و کمباین در محدوده زمانی مشخص اقدام کرده تا تردد آنها مشکلی به وجود نیاید.

کد خبر: ۷۹٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رزمجو IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
      0 0
      تراکتور در بیله سوار مغان دست صادقی آذر است باید 10 میلیون بدهی تا بنویسد.