۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
فروشگاه های آنلاین متولی ندارند/ مشکل زیرساخت های اینترنتی مهمترین چالش کسب‌وکارهای دیجیتال
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

فروشگاه های آنلاین متولی ندارند/ مشکل زیرساخت های اینترنتی مهمترین چالش کسب‌وکارهای دیجیتال

تبریز- مختاری، رئیس کمیته بازاریابی دیجیتال انجمن بازاریابی ایران گفت: فروشگاه های آنلاین در ایران متولی ندارند در حالی که بیشتر کشورها برای این منظور وزارت خانه دارند.

مرتضی مختاری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا فروشگاه های اینترنتی به داد مردم رسیدند و شهروندان توانستند با استفاده از امکانات فروشگاه های اینترنتی در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده و علاوه بر در امان ماندن از ویروس با سلیقه خود خرید کنند.

وی با اشاره به اینکه شاهد راه اندازی فروشگاه های اینترنتی خوبی در شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی هستیم، ادامه داد: دنیای کسب و کار در حال گذار جدی و بنیادین بوده و شاهد رونق کسب و کارهای اینترنتی هستیم که فروشگاه های اینترنتی در این خصوص نقش ویژه دارند.

ضرورت فرهنگ سازی خریدهای اینترنتی
مختاری همچنین در خصوص چالش های فروشگاه های اینترنتی کشور گفت: مشکل زیرساخت های اینترنتی مهمترین چالش کسب و کارهای دیجیتال است به طوری برخی از مردم به دلیل اختلال و یا نبود اینترنت موفق به خرید های اینترنتی نمی شوند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ سازی برای خریدهای اینترنتی نیز انجام شود، افزود: در این خصوص رسانه ها نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه فروشگاه های اینترنتی در کشورمان متولی خاصی ندارند، گفت: ما در انجمن بازاریابی ایران یک نهاد غیردولتی هستیم و نمی توانیم به صورت کامل بر روند فعالیت این فروشگاه ها نظارت داشته باشیم.

برخی از فروشگاه های اینترنتی رقبا را تخریب می کنند
رئیس کمیته بازاریابی دیجیتال انجمن بازاریابی ایران اظهار داشت: در فعالیت کسب و کارهای آنلاین و فروشگاه های اینترنتی نحوه ارسال، نحوه تحویل و نحوه پرداخت مهم بوده  و باید حقوق سفارش دهنده، سفارش گیرنده و شرکت ارائه دهنده خدمات رعایت شود.

وی سپس گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از فروشگاه های اینترنتی رقبا را تخریب می کنند، برخی از شرکت ها مبالغ بالایی را پرداخت می کنند تا سایت رقیب را تخریب و برخی مواقع حمله سایبری نیز انجام می دهند و اگر این فروشگاه ها متولی داشته باشند تا حد زیادی جلوی این مشکلات گرفته می شود.

کد خبر: ۷۹٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha