۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
مشکلات در حوزه توزیع، سبب گرانی و کمبود کالا در بازار شده است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مشکلات در حوزه توزیع، سبب گرانی و کمبود کالا در بازار شده است

حسن پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر ضرورت نظارت بیشتر دستگاه های متولی بر بازار گفت: متاسفانه در زمینه توزیع کالا نظارت کافی و کاملی وجود ندارد و به همین جهت شاهد برخی گرانی‌ها و کمبودها هستیم.

به گزارش بازار، شهباز حسن پور با اشاره به ابراز ناراحتی رهبر معظم انقلاب اسلامی از گرانی های اخیر گفت: در همان روز سخنان رهبر معظم انقلاب درباره گرانی، در مجلس این موضوع در دستور کار قرار گرفت و در نخستین اقدام جلسه ‌ای با حضور علی رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت در مجلس برگزار شد و به راهکارهایی در این زمینه دست یافتیم.

وی درباره مصوبات این جلسه توضیح داد و اظهار کرد: در راستای مقابله با گرانی و تنظیم بازار کمیته‌ ای با حضور نمایندگان و مسئولان اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شد اما هنوز این تصمیمات و راهکارها پاسخگو نبودند. در بازدیدهای میدانی متوجه شدیم هنوز با کمبود کالا و گرانی مواجه هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلاتی که در توزیع روغن وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه در بازدیدهایی که در سطح شهر و میادین بازار داشتیم متوجه شدیم روغن در برخی مناطق با دو برابر قیمت به فروش می رسد. حتی در یکی از شعب فروشگاه های افق کوروش مردم برای آنکه روغن خرید کنند مجبور بودند یک کالای دیگر نیز خریداری کنند و در واقع بدون خرید کالای دوم روغن به آن ها تحویل داده نمی‌ شد. در این راستا با رئیس سازمان تعزیرات تماس گرفتیم تا با این فروشندگان برخورد شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت برخورد دستگاه‌های قضایی و انتظامی و سازمان تعزیرات با متخلفین در بازار و عاملین گران‌ فروشی، عنوان کرد: سازمان تعزیرات باید حضور میدانی بیشتری داشته باشد. البته در بعضی مناطق شاهد بودیم تعاون روستایی، کالاها را در سطح وسیع به قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می داد که جای تشکر و قدردانی دارد.

رئیس فراکسیون اصناف خانه ملت با اشاره به نگرانی های مردم بابت کمبود برخی کالاها در شب عید گفت: در بررسی هایی که انجام دادیم، مشخص شد کالاهایی که تحت عنوان سبد معیشت خانوار در اولویت قرار دارند با ارز ۴۲۰۰ تومان تهیه شده است و به تعداد بسیار زیاد در انبارها وجود دارند و از این منظر جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی در عین حال افزود: متاسفانه در زمینه توزیع کالا نظارت کافی و کاملی وجود ندارد و به همین جهت شاهد برخی گرانی ‌ها و کمبودها هستیم. بنابراین نیاز است نظارت‌ ها بیشتر شود تا این گونه مسائل هم کاهش یابد.

کد خبر: ۷۹٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha