۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
۱۲۶ هزار کیلومتر- باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی:

۱۲۶ هزار کیلومتر- باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در جریان عملیات راهداری زمستانی در سال جاری، ۱۲۶ هزار کیلومتر - باند از راه‌های استان برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، اروجعلی علیزاده با بیان اینکه عملیات راهداری زمستانی از ۱۵ آذر امسال آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد، افزود: در این عملیات ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن مخلوط شن و نمک برای جلوگیری از لغزندگی راه های ارتباطی استفاده شده است. 

وی تعداد روزهای برفی و کولاکی استان در زمستان امسال را ۲۰ روز اعلام کرد و اظهار داشت: در عملیات زمستانی نیروهای راهداری هفت هزار و ۲۰۰ مورد برف روبی در راه های روستایی استان انجام دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت نیروهای راهداری به ۲ هزار و ۹۱۳ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده و ۶۳۶ مسافر را در راهدارخانه های استان اسکان دادند.

علیزاده با اشاره به بارش برف و کولاک روزهای جمعه و شنبه این هفته در سطح استان ادامه داد: به دنبال بروز کولاک راه ارتباطی حدود ۶۰ روستای استان بسته شده بود که با تلاش نیروهای راهداری ۹۶ درصد آن ها بازگشایی شد و بقیه راه ها که عمدتا در مناطق کوهستانی قرار دارند تا پایان امروز بازگشایی می شود.

وی یادآوری کرد: در عملیات راهداری زمستانی امسال ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش و تراکتور فعال هستند.

علیزاده از مردم و مسافران خواست پیش از انجام سفر از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ساعته پاسخگوست، اطلاع کسب کنند.

کد خبر: ۷۹٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha