۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
 برگزاری مجامع سهام عدالت به بعد از انتخابات موکول شد
رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس:

برگزاری مجامع سهام عدالت به بعد از انتخابات موکول شد

سعادتی، رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس عنوان کرد: مجامع سهام عدالت بر اساس تصمیم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بعد از انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

به گزارش بازار، مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس تشکیل این فراکسیون را گامی مهم و موثر در جهت احقاق حق مردم و رفع عقب ماندگی ها و مشکلات دانست و گفت: امیدواریم که با روی کار آمدن دولت و سایر بخشها بتوانیم گام مفیدی برداریم.

وی با اشاره به اینکه حداکثر دو هفته از عمر تشکیل این فراکسیون می گذرد افزود: ما به وزیر اقتصاد نامه زدیم و هماهنگی هایی نیز انجام شده تا با سازمان خصوصی سازی برای رفع مشکلات این حوزه جلسه ای داشته باشیم.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس عنوان کرد: قرار است که درمورد درصد بدهی ها و چگونگی پرداخت در موضوع سود، مذاکراتی انجام دهیم و بخشی از موضوع هم باید در سال ۱۴۰۰ پیگیری شود.

سعادتی در ادامه یادآور شد: مجامع سهام عدالت بر اساس تصمیم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بعد از انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

وی اراده دولتی ها را در برنامه ریزی و برآورده کردن حق و حقوق سهامداران، ضعیف ارزیابی کرد و گفت: نظر وزیر اقتصاد این است که این موضوع سریع تر پیگیری شود و حقوق و سود مردم به صورت یکجا پرداخته شود.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس گفت: ما با حساسیت و جدیت در تلاشیم تا دستگاه های کم کار و با مدیریت ضعیف نسبت به این حوزه را پای کار آورده تا به حق و حقوق مردم رسیدگی کنیم.

در ادامه، اسماعیل غلامی معاون سازمان خصوصی سازی کشور گفت: مشکل اساسی ما این بود که کار کارشناسی صورت نگرفت و تصمیمات عجولانه و غیرمنطقی بود.

وی افزود: قانون سیاست اصل ۴۴ درخصوص سهام عدالت، شرکت های سرمایه گذاری استانی را تعریف کرده بود و قرار شد که این شرکتها از همان ابتدا وارد سهامی عام و بورس شوند اما متاسفانه این کار را به دقیقه نود انداختند.

معاون سازمان خصوصی سازی کشور تعیین دو روش مستقیم و غیرمستقیم را اشتباه دانست و تصریح کرد: بهتر بود که تعاونی های سهام عدالت شهرستان ها منحل می شد و مردم هر استان، خودشان سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی می شدند.

غلامی گفت: سهام عدالت برای هر نفر یک میلیون تومان بود و طبق قانون بعد از ۱۰ سال اگر سودش نتواند جوابگوی اقساطش باشد دولت موظف است سهمش را بفروشد و پول مردم را پس دهد اما دولت سهام مردم را به قیمت ۱۰ سال قبل برداشت و سهم یک میلیون تومانی به ۵۰۰ هزار تومان رسید.

کد خبر: ۷۹٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha