۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
کاهش آمار بستری و میزان اندک ابتلا به کرونا؛ مورد عجیب اسپانیا و پرتغال

کاهش آمار بستری و میزان اندک ابتلا به کرونا؛ مورد عجیب اسپانیا و پرتغال

در اسپانیا آمار بیماران مبتلا به کووید که در بیمارستان و در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند سیر نزولی دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: در حالی که در ایتالیا روز به روز نگرانی بابت تعداد بیماران کوویدی بستری در بیمارستان افزایش می یابد، در شبه جزیرۀ ایبری عکس این قضیه در حال وقوع است.

در اسپانیا و پرتغال شاخص های اصلی همه گیری رو به بهبود است. البته هیچ یک از این دو کشور نمی توانند روی طرح واکسیناسیون سریع حساب کنند. چنانچه به میانگین دوزهایی که هفتگی به ۱۰۰ نفر توزیع می شود بنگریم می بینیم که ارزش های این دو کشور بسیار به ایتالیا شباهت دارند.

با در نظر گرفتن آمارهای اسپانیا و پرتغال متوجه یک سری جنبه های جالب می شویم. نخست اینکه در اسپانیا آمار بیماران مبتلا به کووید که در بیمارستان و در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند سیر نزولی دارد.

جنبۀ دوم به پرتغال مربوط می گردد که در لیسبون و اطراف آن تعداد بیماران بستری به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. در ۴ هفتۀ اخیر ما شاهد کاهشی ۷۴ درصدی بوده ایم که بیشترین میزان در سراسر اروپا به شمار می آید.

با کنار گذاشتن تأثیر فوری واکسن ها، یک چنین بهبود وضعیتی به سختی قابل توجیه است. مگر آنکه بخواهیم پای تدابیر محدودیتی را به میان بکشیم که از سوی دولت های اسپانیا و پرتغال به اجرا درآمدند.

لیسبون رفت و آمد میان شهرهای مختلف در آخر هفته را ممنوع کرده بود و فعالیت های غیرضروری را تعطیل و از برگزاری مراسم مذهبی نیز جلوگیری کرد.

در اسپانیا نیز دولت تصمیم گرفت رفت و آمد میان استان ها را در ایام عید پاک ممنوع کند. همچنین برگزاری مجالس در خانه های شخصی را ممنوع کرده و در فضاهای عمومی سربسته نیز حداکثر ۴ نفر و در فضاهای باز نیز ۶ نفر مجاز به تجمع خواهند بود.

کد خبر: ۷۹٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha