۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
تغییرات آب و هوایی بحرانی بدتر از کرونا هستند

تغییرات آب و هوایی بحرانی بدتر از کرونا هستند

شکست فرانسه، که تا حد زیادی ناشی از بی ثباتی راهبرد کنونی واکسن است، بارزترین نمادهای سقوط علم فرانسه است.

بازار؛ گروه بین الملل: در فرانسه  دو نقص عمده باعث ابتلا به همه گیری شده است: حذف فرهنگ پیشگیری و تضعیف علم. اینها همه نشانه های ملموس سقوط نگران کننده برای آینده و نفوذ فرانسه است.

نخستین مورد حذف فرهنگ پیشگیری است. کارشناسان آن را  تضعیف سریع سیاست های بهداشت عمومی توصیف کرده اند.

در برابر کووید-۱۹، عدم آمادگی فرانسه به حدی بود که این فاجعه حداقل معیاری را برای آینده فراهم می کند تا در برابر کسانی قرار گیرد که فقط سودهای فوری را در نظر می گیرند و به فرانسه امکان می دهد که میلیاردهای هزینه شده در فرانسه و جاهای دیگر را با مبالغ معقول تری که می توانست برای کاهش خطرات هزینه شود، مقایسه کنیم.

نقص دوم علمی است. نبوغ محققان امکان تولید واکسن  را در مدت زمان سریع، به کمک تکنیک های ابتکاری و نتایج استثنایی فراهم کرده است. اما این موفقیت با دور زدن فرانسه به قدرتهای بزرگ جهانی پاداش داد.

شکست فرانسه، که تا حد زیادی ناشی از بی ثباتی راهبرد کنونی واکسن است ، بارزترین نمادهای سقوط علم فرانسه است.

بسیار حیرت انگیز است که بحث عمومی بر روی خطرات نسبی در دانشگاه های علوم انسانی متمرکز شده است، در حالی که مفسران، سیاستمداران و وزرا شاهد نشانه های ملموس افول بسیار نگران کننده برای آینده و نفوذ فرانسه هستند.

پیشگیری و سرمایه گذاری در منابع علمی، برای پیش بینی بحران فاجعه آب و هوایی که بسیار قابل پیش بینی تر و بالقوه بسیار خطرناک تر از بیماری همه گیر کووید-۱۹  است، حیاتی خواهند بود.

کد خبر: ۷۹٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha