۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
لزوم رعایت عدالت در توزیع شبکه اینترنت
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

لزوم رعایت عدالت در توزیع شبکه اینترنت

نیکزاد، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی بر رعایت عدالت در توزیع شبکه اینترنت در کشور تاکید کرد.

‌به گزارش بازار، علی نیکزاد در آئین افتتاح چهارمین سایت ۵G همراه اول در مجموعه باغ کتاب تهران با بیان اینکه آینده از آن کسانی است که با اخلاق و معنویت و متکی بر دانش در فضای مجازی و مقولات فناورانه‌ای که دنیا به سمت آن می‌رود، حرکت می‌کنند، اظهار کرد: اهمیت فضای مجازی در عصر حاضر واضح و مبرهن است و رهبر انقلاب اسلامی نیز پیش از این فرمودند اگر امروز رهبر انقلاب نبودم، مسئول فضای مجازی می‌شدم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه خاص فضای مجازی در نظر رهبری افزود: تغییرات جهان بعد از کرونا نیز این اهمیت را به عینیت رساند؛ به عنوان مثال، زمانیکه شبکه دانش آموزی «شاد» راه اندازی شد، نظام آموزشی کشور به اهمیت فضای مجازی پی برد و همگان متوجه شدند که آینده از آنِ فضای مجازی است.

وی همچنین با بیان اینکه مفهوم حکمرانی دستخوش تغییرات عدیده‌ای شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حکمرانی‌های قبلی برای فضای مجازی کافی نیست؛ زیرا به‌عنوان مثال انتخاب دست دانش آموز است که از معلم یاد بگیرد یا به شکلی دیگر.

نیکزاد با تأکید بر اینکه کسانیکه در جهان بر فضای مجازی حکمرانی می‌کنند با ارزش‌های خودشان در حال پیش بردن کارها هستند، تصریح کرد: شاید یکی از دلایلی که رهبری گفتند اگر در این جایگاه نبودم مسئول فضای مجازی می‌شدم، همین باشد که این فضا بدون توجه به أصول ارزشی ما در حال حکمرانی بر جهان است.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: بنابراین ما مجبوریم یا درون این فضا با گردانندگانش که تعمدا ارزش‌های خودشان را در حال پیش بردن هستند، باشیم یا مستقل شویم.

وی، راهکار را در تحقق شبکه ملی اطلاعات دانست و اذعان کرد: تشکر ویژه دارم از همراه اول که برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات اقدام به تأمین اینترنت پرسرعت در کشور کرده است.

نیکزاد، اهتمام جدی بر توسعه عادلانه اینترنت پرسرعت، امن و سالم را یک ضرورت دانست و ابراز کرد: اگر اینترنت پرسرعت داشته باشیم، می‌توانیم کارهایمان را در شبکه ملی اطلاعات خودمان انجام دهیم و دیگر نیازی به رفت و برگشت به سرورهای خارجی نداریم؛ البته در قلب اروپا و امریکا هم برای سنین مختلف اینترنت‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند، ولی در ایران این کار برنامه خاصی ندارد.

کد خبر: ۷۹٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha