۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۸
تبعیض فاحشی در حقوق کارمندان و کارگران وجود دارد| شاهد کوچک شدن سفره کارگران بوده‌ایم
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با بازار:

تبعیض فاحشی در حقوق کارمندان و کارگران وجود دارد| شاهد کوچک شدن سفره کارگران بوده‌ایم

سیدسلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حقوق کارگران حداقل باید همتراز کارمندان در سال آینده افزایش یابد تا این قشر زحمتکش نیز بتوانند در سال آینده مایحتاج زندگی خود را تامین کنند.

حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به وضعیت افزایش حقوق کارگران در سال آینده، اظهار داشت: حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد چرا که این موضوع همواره دغدغه جامعه کارگری است.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق کارگران در سال آینده باید براساس شاخص های که در قانون کار آمده است تعیین شود،ادامه داد: البته این افزایش باید با نگاه واقعی و منطقی به موضوع دستمزدها انجام شود چون از یک سو شاهد کوچک شدن سفره کارگران در چند سال گذشته بوده‌ایم و از سوی دیگر کارفرمایان نیز در شرایط کرونا با سختی‌های زیادی مواجه هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید براینکه تعیین دستمزدها برای سال آینده باید با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور باشد، گفت: حقوق کارگران حداقل باید همتراز کارمندان در سال آینده افزایش یابد تا این قشر زحمتکش نیز بتواند در سال آینده مایحتاج زندگی خود را تامین کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد:  به نظر می‌رسد که با توجه به اینکه میزان افزایش حقوق‌ها، موضوع مشترک و تمامی مردم ایران است و کارگر و یا کارمند در کرامت یکسان بوده و  نیازمند زندگی با آسایش و بهره‌مندی از امکانات به طور یکسان هستند، بنابراین تبعیض فاحش در این زمینه وجود دارد که برخلاف میثاق ملی و قانون اساسی است.

ذاکر با بیان اینکه تعیین دستمزد باید باعث اشتغال بیشتر شود نه اخراج کارگران، اظهار داشت: فلسفه تعیین دستمزد سالیانه برای شاغلان رسمی صدق می‌کند که از بیمه تامین‌اجتماعی نیز بهره‌مند هستند. هرچند که در شرایط کنونی ۶میلیون نفر وجود دارند که از بیمه تامین اجتماعی بازنشستگی بهره‌مند نیستند و در نتیجه روال تعیین دستمزد باید به گونه‌ای باشد که کارفرمایان هر روز بیشتر از این شش میلیون نفر بدون بیمه و شغل هم استفاده کنند.

کد خبر: ۷۸٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha