۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
اوراق سلف موازی استاندارد برق منتشر می‌شود
برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق؛

اوراق سلف موازی استاندارد برق منتشر می‌شود

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، از انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق برای نخستین بار در تاریخ این صنعت خبر داد.

 به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این خبر گفت: این اوراق قرار است فردا یکشنبه ۲۴ اسفندماه جاری، توسط شرکت برق منطقه‌ای گیلان به نیابت از همه شرکت‌های برق منطقه‌ای منتشر شود.

به گفته رجبی مشهدی، این اوراق بر اساس مجوز شورای اقتصاد و با استناد به موضوع بند ط تبصره ۵  قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال منتشر خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: بر اساس مجوز شورای اقتصاد، منابع حاصل از فروش این اوراق صرف اجرای طرح‌های انتقال نیروی برق در سراسر کشور خواهد شد.

رجبی مشهدی با اشاره به دو ساله بودن سررسید این اوراق، خاطرنشان ساخت: دارنده اوراق هنگام سررسید می‌تواند، در صورت دارا بودن شرایط تحویل، معادل برق پیش خرید شده را جهت صادرات به کشور ترکیه تحویل بگیرد یا نسبت به تسویه نقدی آن اقدام کند.

بر پایه این گزارش، اوراق سلف موازی استاندارد، ابزار تأمین مالی کوتاه مدتی است که بر مبنای قرارداد سلف (آینده) منتشر می‌شود و بر اساس آن عرضه کننده مقدار معینی از دارایی پایه را مطابق مشخصات قرارداد سلف استاندارد در ازای بهای نقد به فروش می‌رساند تا در دوره تحویل به خریدار تسلیم نماید. دارنده اوراق می‌تواند معادل دارایی پایه خریداری شده را طی قرارداد سلف موازی استاندارد به فروش رساند، یا در سررسید با شرایط از پیش تعیین شده تسویه نقدی کند و یا در دوره تحویل اقدام به دریافت فیزیکی دارایی کند.

کد خبر: ۷۸٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha