۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
بیشترین پولی که وارد بازار سرمایه می شود از طرف حقوقی هاست
کارشناس بازار سرمایه:

بیشترین پولی که وارد بازار سرمایه می شود از طرف حقوقی هاست

بمانیان، کارشناس بازار سرمایه گفت: در دوره اول ریاست جمهوری آینده برای ثبات نسبی در قیمت‌ها، شاهد رکودی در بازار سرمایه خواهیم بود.

به گزارش بازار، میترا بمانیان، کارشناس بازار سرمایه و بورس درمورد وضعیت بازار سرمایه در هفته گذشته اظهارکرد: اخباری که در سیاست داشتیم مانند کاهش تحریم نفتی اخبار خوبی بود چراکه این نویدبخش کاهش تحریم های بانکی است.

وی افزود: از طرفی رئیس کل بانک مرکزی وعده دلار زیر ۲۰ هزار تومان را داد اما از طرف دیگر در بازار طلا افزایش قیمت را داشتیم که البته می توان این موضوع را به ایام پایانی سال نیز مربوط دانست.

بمانیان با اشاره به افزایش سرمایه برخی شرکتها در هفته گذشته گفت: دو مورد از عرضه اولیه در هفته گذشته کنسل شد که واکنش هایی هم داشتند.

کارشناس بازار سرمایه و بورس با بیان اینکه بیشترین پولی که وارد بازار سرمایه می شود از طرف حقوقی هاست گفت: این به خاطر نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری است که باعث رشد قیمتی سهم های دولتی می شود اما به دلیل اعتماد از دست رفته و کمبود نقدینگی حقیقی ها، سهم های کوچکتر رشد کمتری خواهند کرد.

وی افزود: معمولاً در اواخر دوره ریاست جمهوری برای تشویق مردم به رأی دادن، بازار مالی را تحت تاثیر قرار می دهند که این می تواند دستوری باشد اما در دوره اول ریاست جمهوری آینده برای ثبات نسبی در قیمتها شاهد رکودی در بازار سرمایه خواهیم بود.

بمانیان اظهارکرد: اگرچه حقوقی ها الان با قیمت ارزنده خرید می کنند اما با توجه به اینکه حقوقی همیشه دنبال سود است لذا به محض بازگشت بازار به حالت قبل اقدام به فروش خواهد کرد.

همچنین سعید جعفری مدیر سرمایه گذاری شرکت معیار گفت: ما همیشه خرید حقوقی را لزوماً مثبت ارزیابی نمی کنیم و مهم این است که در چه مقطعی این خرید را انجام می دهد.

وی افزود: به عنوان مثال حضور حقوقی ها در بازار در محدوده شهریور و مهرماه بیشتر حمایتی و دستوری بود اما در شرایط فعلی به دلیل ارزنده بودن سهم ها طیف دیگری از حقوقی ها نیز پیدا شدند که معتقد به ارزندگی سهم ها هستند و سهم ها را خریداری می کنند.

جعفری جمع شدن صف های فروش توسط حقوقی ها را در شرایط فعلی مثبت ارزیابی کرد و گفت: در همه دنیا افراد عامه مستقیماً وارد بازار سرمایه نمی شوند و روشهای غیرمستقیم مانند صندوق های سرمایه گذاری را انتخاب می کنند.

مدیر سرمایه گذاری شرکت معیار گفت: افرادی که به دنبال بازارهای سودده هستند باید بهترین راه را تحقیق و جستجو کنند و رسانه ها هم باید ابزارهای مختلف در این حوزه را به مردم معرفی کنند.

کد خبر: ۷۸٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha