۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
حمایت ۲ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومانی دولت از شهرداری تهران
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

حمایت ۲ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومانی دولت از شهرداری تهران

نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص دو هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار به عنوان بخشی از حمایت دولت از شهرداری تهران در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، محمدباقر نوبخت در مراسم بهره برداری از دو ایستگاه مترو و امضای تفاهم‌نامه نوسازی ۱۰ هزار تاکسی و بازسازی ۳۱ رام قطار مترو که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار تهران، حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد افزود: سال گذشته برای حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی شهری در قالب تسهیلات تبصره ۵ قانون بودجه در قالب اوراق مشارکت و ساخت ایستگاه و مترو و گسترش آن به ساخت واگن و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده اعلام آمادگی کردیم و امروز شاهد به ثمر رسیدن نتایج آن هستیم.

وی گفت: خوشبختانه تعهد ۱۸۵۰ میلیارد تومانی دولت برای حمایت از شهرداری تهران محقق شده و مشکلاتی که برای تضمین وثایق شرکت‌ها در شبکه بانکی است با همکاری بانک مرکزی مرتفع خواهد شد.

نوبخت اضافه کرد: بدخواهان نظام جمهوری اسلامی در چهارمین سال تحریم‌های سخت و ظالمانه شاهد هستند که کشور در حال توسعه همه جانبه و روز افزون است و در زیر شهر تهران، شهری بزرگ به نام مترو در حال ساخت و توسعه به دست جوانان این کشور است.

معاون رئیس جمهور گفت: امروز در همه شهرها و استان‌ها در حال توسعه هستیم و قطار و ریل به دورترین نقاط کشور رسیده و خطوط ریلی که در ابتدای دولت ۱۰ هزار کیلومتر طول داشت امروز به ۱۴ هزار کیلومتر رسیده است.
وی از توجه به معیشت کارکنان دولت و بازنشستگان در قالب طرح‌های ترمیم حقوق آن‌ها خبر داد و افزود: مردم ما با مقاومت به اهداف بزرگ خویش دست می‌یابند.

نوبخت گفت: در طرح نوسازی اتوبوس‌های درون شهری ۱۰۳ میلیارد تومان تعهد داریم که با وجود همه مشکلات، همه اقساط را در سررسید آن‌ها پرداخت می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای نوسازی تاکسی‌های شهر تهران خبر داد و افزود: با سرعت این تعهدات را تخصیص می‌دهیم تا عملیات نوسازی ناوگان با تاخیر مواجه نشود.

کد خبر: ۷۸٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha