۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
۱۳۵ هزار تن محصولات کشاورزی از گمرکات مازندران صادر شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۱۳۵ هزار تن محصولات کشاورزی از گمرکات مازندران صادر شد

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان صادرات محصولات کشاورزی استان را از طریق گمرکات در سال جاری بیش از ۱۳۵ هزار تن اعلام کرد.

عزیزاله شهیدی فر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه طی سال جاری بیش از ۱۳۵ هزار تن محصولات کشاورزی از گمرکات استان صادر شده است، ارز این میزان صادرات را بیش از ۸۷ میلیون دلار بیان کرد.

وی بااشاره به رونق صادرات محصولات مرکبات و کیوی طی سال جاری از استان گفت: محصولات استان به کشورهای مختلف حاشیه خزر، آسیایی، عراق و غیره صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین با اظهار اینکه مجموع صادرات محصولات کشاورزی استان از طریق گمرکات استان و خارج از استان به بیش از ۳۰۰ هزار تن می رسد، گفت:سالانه محصولات استان به کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی، کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و خلیج فارس صادر می شود.

شهیدی فر به راه اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: راه اندازی پایانه صادراتی روماک گستر در توسعه صادرات استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی کانتینرهای یخچال دار و شرکت های حمل ونقل بین المللی را از جمله نیازمندی های صادرات محصولات کشاورزی در استان بیان کرد و گفت:برای حمایت از تولید در بخش کشاورزی باید زیرساخت های مورد نیاز تامین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولیدات محصولات مرکبات استان را بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۲۰ هزار تن از مرکبات استان برای تنظیم بازار شب عید استان های مختلف کشور ارسال شده است.

کد خبر: ۷۸٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha