۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
خدمات درمانی رایگان برای بیماران بالای ۶۵ سال
معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی خبر داد

خدمات درمانی رایگان برای بیماران بالای ۶۵ سال

خدایی، معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: بیماران بالای ۶۵ سال در تمامی نقاط کشور می‌توانند از خدمات بستری به صورت رایگان در بیمارستان‌های دولتی استفاده کنند.

به گزارش بازار، همزمان با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی و سایر خدمات غیر حضوری صدور دفترچه فیزیکی از ابتدای اسفند متوقف شده است.

به این ترتیب مراجعه به پزشک و احراز هویت از طریق کارت ملی، شناسنامه و جلد دفترچه تامین اجتماعی امکانپذیر است.

فرهاد خدایی معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: این طرح، طرح حذف تدریجی صدور دفترچه و استفاده از دفترچه در چرخه درمان است بنابراین دفترچه‌های قدیم تا اتمام صفحات، قابل استفاده است، ولی در راستای افزایش نسخه نویسی الکترونیکی چنانچه صفحات دفترچه بیمار به اتمام برسد می‌تواند با کارت ملی به پزشک مراجعه کند و سرنسخه حکم دفترچه درمانی را دارد.

وی با اشاره به خدمات رایگان بیمارستان‌ها به عنوان یکی از مزایای استقرار نسخه الکترونیک گفت: شناسایی و آگاهی از هزینه‌های بیمه شدگان توسط سازمان از مزایای استقرار نسخه الکترونیک است. ضمن اینکه با تحقق راهبردی‌ترین اصول سازمان، بیماران بالای ۶۵ سال در تمامی نقاط کشور می‌توانند از خدمات بستری به صورت رایگان در بیمارستان‌های دولتی استفاده کنند و سازمان تامین اجتماعی تمامی هزینه‌ها را تقبل کرده است.

خدایی با تاکید بر هزینه رایگان بیماران شهرستان‌هایی که سازمان تامین اجتماعی بیمارستان‌های تحت مالکیت ندارد، اظهار داشت: پیش از این در بسیاری از شهرها بیمارستان‌های تحت مالکیت سازمان تامین اجتماعی وجود نداشت و با طرح جدید سازمان، بیماران تحت پوشش این سازمان چنانچه به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند حق بیمه یا فرانشیز ان‌ها صفر است و خدمات بستری به صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی افزود: این طرح‌ها از عید مبعث به بعد اجرایی خواهد شد و حدود ۴۶ میلیون بیمه شده سازمان تامین اجتماعی از آن بهره‌مند خواهند شد.

معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره ناهماهنگی در روند نسخه نویسی برای بیماران و ارائه دارو در داروخانه‌ها هم خاطرنشان کرد: در روزهای اول برخی ناهماهنگی‌ها وجود داشت، ولی با جلسه‌ای که بین سازمان تامین اجتماعی و انجمن داروسازان کشور تشکیل شد؛ داروخانه‌ها نسبت به پذیرش نسخه کاغذی به روال قبل، نسخه الکترونیک و سرنسخه‌های پزشک و مراکز درمانی اقدام می‌کنند و در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

خدایی بر نسخه نویسی در مراکز و بیمارستان‌های تحت مالکیت تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: بیش از سه سال است که در هیچکدام از مراکز تحت مالکیت تامین اجتماعی دفترچه کاربرد ندارد. سالانه حدود ۷۰ میلیون نسخه الکترونیک در حال تولید است و بیش از سه سال است که بیماران در مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی فقط با ارائه کد ملی، معاینه می‌شوند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

کد خبر: ۷۸٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha