۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
رایزنی ایران و پاکستان برای توسعه روابط اقتصادی

رایزنی ایران و پاکستان برای توسعه روابط اقتصادی

شرکت‌های سرمایه‌گذار ایران و پاکستان می‌تواند نقشی محوری در تقویت تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور داشته باشد.

به گزارش بازار، شرکت‌های سرمایه‌گذار ایران و پاکستان می‌تواند نقشی محوری در تقویت تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور داشته باشد.

این مطلب در دیدار حسن عبقری معاون وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان با عبدالحفیظ شیخ وزیر اقتصاد و دارایی پاکستان امروز در اسلام آباد مطرح شد.

در این دیدار طرفین به گفت و گو در زمینه موضوعات مرتبط به منافع مشترک به ویژه ایجاد روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور با در نظر گرفتن روابط تاریخی، جغرافیایی و قرابت‌های فرهنگی و اشتراکات اقتصادی پرداختند.

وزیر دارایی پاکستان در این دیدار اعلام کرد شرکت‌های سرمایه گذاری دو کشور به ویژه شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران و پاکستان نقشی محوری در تقویت تجارت و سرمایه گذاری دو کشور ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد دولت کنونی پاکستان برنامه و اصلاحات اقتصادی گسترده‌ای برای رسیدن به صادرات و توسعه اقتصاد پایدار دنبال می‌کند.

وی افزود دولت فعلی به اصلاح مبانی اقتصادی از طریق سیاست‌گذاری موثر و اصلاحات هدفمند با هدف دستیابی به استراتژی رشد پایدار و فراگیر متعهد است.

در این دیدار همچنین موضوع چالش‌های ناشی از بیماری همه گیر کرونا نیز مورد بررسی قرار گرفت و توضیحاتی در زمینه اقدامات اقتصادی – اجتماعی اتخاذ شده از سوی دولت‌های دو کشور مورد تبادل نظر قرار گرفت.

موضوع برداشتن موانع موجود در مسیر فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور همسایه به ویژه موانع بانکی موجود مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۷۸٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha