۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
انقباض حدود ۳ درصدی اقتصاد انگلیس
تحت تاثیر بحران کرونا رقم خورد؛

انقباض حدود ۳ درصدی اقتصاد انگلیس

انقباض ۲.۹ درصدی اقتصاد انگلیس در ماه ژانویه و پس از آن به علت محدودیت‌های شدید کرونایی اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش بازار، خبرگزاری فرانسه از انقباض ۲/۹ درصدی اقتصاد انگلیس در ماه ژانویه و پس از آن که بیشتر مناطق این کشور بار دیگر تحت محدودیت‌های شدید کرونایی قرار گرفتند، خبر داد.

دفتر آمار ملی انگلیس روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی انگلیس پس از ۱/۲ درصد رشد در ماه دسامبر، روندی نزولی طی کرد. به گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، محدودیت‌های دولت فعالیت‌های اقتصادی را کاهش داده است. این محدودیت‌های کرونایی در ماه ژانویه در سطوح مختلف در تمام چهار منطقه تحت حاکمیت بریتانیا اعمال شده است. اقتصاد انگلیس در مقایسه با فوریه ۲۰۲۰ و پیش از شیوع کرونا، ۹ درصد کوچک شده است.

دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد: کاهش فعالیت‌ها در بخش آموزش و در صنایعی که با مشتری در ارتباط هستند، مانند صنعت مهمان داری، انقباض ۳/۵ درصدی در بخش خدمات را به دنبال داشته است.

از اوایل ژانویه، بیشتر مناطق بریتانیا بار دیگر شاهد اعمال قرنطینه، به منظور مهار نوعی از ویروس کرونا بود که به نظر می‌رسد مسری‌تر از گونه قبلی باشد. محدودیت‌های جدید مشابه محدودیت‌های اولیه‌ای بود که در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ اعمال و به بروز رکود اقتصای منجر شد.

البته این ماه، پس از این که حدود ۲۳ میلیون تن در انگلیس دست کم دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند، دولت این کشور بخشی از محدودیت‌ها را کاهش داد. روز دوشنبه برای نخستین بار از ژانویه، کودکان در انگلیس به مدارس باز گشتند.

کد خبر: ۷۸٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha