۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
رشد صنعتی کشور در سال ۹۹ چشمگیر است
معاون وزیر صمت:

رشد صنعتی کشور در سال ۹۹ چشمگیر است

رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی مؤلفه‌های مختلف اقتصادی نشان می‌دهد، رشد صنعتی کشور در سال ۱۳۹۹ چشمگیر است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علی رسولیان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در جریان بازدید از شهرک صنعتی برازجان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: برآوردهای اولیه از میزان رشد بخش‌های مختلف تولید کشور در حوزه صنعت به‌ویژه خودرو و لوازم خانگی نشان می‌دهد که با افزایش قابل توجهی مواجه هستند و بیشتر واحدها در ۲ و ۳ شیفت کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: امسال میزان تقاضای سرمایه ‌گذاری در شهرک‌های صنعتی کشور دو برابر شده و اشتغالزایی ۲ هزار و ۳۷ واحدی که در شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده، در مقایسه با سال قبل رشد ۳۲ درصدی را تجربه کرده‌ است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: همه این مؤلفه‌ها نشان می‌دهد رشد صنعتی کشور در سال جاری قابل توجه است.

رسولیان با تأکید بر ضرورت حل مشکلات بنگاه‌های کوچک و متوسط اظهار داشت: در این ارتباط واحدهای راکد شناسایی و به‌صورت علمی عارضه یابی می‌شوند تا موانع و مشکلات آن‌ها برطرف شود.

وی بیان کرد: همچنین ۵۰۰ مشاور علمی و صنعتی از بخش دانشگاهی و خصوصی به‌کارگیری شدند تا نسبت به راه ‌اندازی واحدهای تولیدی راکد اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: امسال تا کنون یک هزار و ۴۳۷ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت که با راه ‌اندازی آن‌ها ۲۷ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شد.

رسولیان افزود: در استان بوشهر نیز با بازگشت ۲۷ واحد صنعتی به چرخه تولید، ۵۰۰ فرصت شغلی در این استان احیاء شد.

وی اضافه کرد: شرکت‌هایی که منابع مالی ندارند اما از توانایی بالایی برای عمق بخشی به تولیدات کشور برخوردار هستند، از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حمایت می‌شوند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بهترین مکان شهرک‌های صنعتی کشور در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانند ایده‌های خود را عملیاتی کنند.

کد خبر: ۷۸٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha