۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
شکایت از رئیس جمهور به دلیل استنکاف از اصلاح ساختار بودجه
نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

شکایت از رئیس جمهور به دلیل استنکاف از اصلاح ساختار بودجه

حاجی دلیگانی، نماینده مجلس شورای اسلامی از شکایت از رئیس جمهور به دلیل استنکاف عدم اصلاح ساختار بودجه خبر داد و گفت: امروز وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم مناسب نیست و ریشه اصلی آن به عدم اصلاح ساختار بودجه باز می‌گردد.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور، از جمع آوری امضا برای شکایت از رئیس جمهور خبر داد و گفت: این شکایت در پی نقض اصل ۱۱۰ و ۱۲۵ قانون اساسی صورت گرفته است. بر اساس اصل ۱۲۶ قانون اساسی رئیس جمهور مسئولیت مستقیم امور برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور را بر عهده دارد.

وی از استنکاف رئیس‌جمهور در اجرای این اصل قانون اساسی گفت و بیان کرد: علیرغم چند بار تاکیدی که رهبر معظم انقلاب در خصوص اصلاح ساختار بودجه داشتند، رئیس جمهور و دولت لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه ندادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه با بررسی ‌های صورت گرفته مشخص شد بخشی از مشکلات و معضلات اقتصادی کنونی ناشی از عدم اصلاح ساختار بودجه است، عنوان کرد: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه در حال حاضر بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان یارانه پنهان در حال توزیع است و دهک ‌های بالا بیشترین استفاده را از این یارانه می‌برند.

وی افزود: امروز وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم مناسب نیست و ریشه اصلی آن به عدم اصلاح ساختار بودجه بازمی‌گردد زیرا این بودجه نویسی باعث تورم و افزایش نقدینگی شده است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه مجلس چیزی جز اجرای قانون را از رئیس‌جمهور تقاضا ندارد، گفت: وقتی با استنکاف رئیس‌ جمهور و دولت از اجرای قانون مواجه می‌شویم نتیجه آن، مشکلات برای مردم است. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که باید از رئیس جمهور شکایت و مسیر قانونی را در این زمینه طی کنیم.

کد خبر: ۷۸٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha