۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
ضرورت صادرات گیاهان دارویی
نماینده مردم تهران در مجلس مطرح کرد

ضرورت صادرات گیاهان دارویی

الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس، ضمن تشریح جزییات مباحث مطرح شده در نشست خود با وزیر جهادکشاورزی، از پرورش و صادرات گیاهان دارویی به عنوان اقدامی در جهت جبران بخشی از مشکلات اقتصادی کشور یاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی؛ در تشریح جزییات نشست خود با وزیر جهادکشاورزی، گفت: این نشست با حضور کاظم خاوازی و کارشناسانی از حوزه‌های مختلف برگزار شد و محور اصلی مباحث مطرح شده در آن نیز حمایت از کشاورزان استان تهران بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون روند موجود در پایتخت به نحوی است که کشاورزی در مناطق جنوب تهران در حال نابودی است و تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز و واحدهای صنعتی باعث شده است کشاورزی در این استان رو به قهقهرا رفته و متاسفانه از کشاورزان به طور جدی حمایت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در این نشست به آبیاری با آب‌های آلوده و آبیاری مزارع با فاضلاب در حوزه کشاورزی جنوب تهران اشاره شد و تاکید شد که حقابه کشاورزان باید پرداخت شود تا آنها مجبور به استفاده از آب فاضلاب نشوند. چرا که این معضل سلامت مردم را تهدید کرده و به آلودگی محیط زیست منجر می‌شود.

الهیان افزود: عدم توزیع به موقع نهاده‌های دامی بین تولیدکنندگان از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و این مشکل باعث شده قیمت مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز افزایش یافته و مشکلات جدی را در تامین مایحتاج سفره مردم ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست به موضوع گرانی محصولات کشاورزی نیز پرداخته شد که به واسطه ورود دلالان به گرانی قیمت میوه‌ها و سایر تولیدات داخلی منتهی شده است، تاجاییکه قیمت برنج تولید داخلی به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسیده است که به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و باعث شده خانواده‌های بسیاری از مصرف این محصولات صرفنظر کنند، کما اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در چند روز گذشته در این رابطه به مسئولان تذکر دادند.

الهیان اظهار کرد: هم‌اکنون باید راهکاری اندیشیده شود تا با رفع این معضل بتوانیم مایحتاج خانواده‌هایی از قشر پایین و متوسط را به دستشان برسانیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: موضوع دیگری که مطرح شد اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با محقق شدن سند ملی گیاهان دارویی بود، چرا که با توجه به تنوع اقلیمی که در کشور داریم می‌تواند از مزیت‌های رقابتی محسوب شده و ارزش افزوده اقتصادی را برای ما به ارمغان آورد. همچنین در پی استقبال کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه صادرات این محصولات می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی کشور و کمبود ارز را جبران کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در نهایت قرار بر این شد نشست تکمیلی هم در این زمینه با حضور وزیر جهادکشاورزی و کارشناسان منتقد داشته باشیم تا این موضوعات را پیگیری کنیم. ضمن اینکه وزیر جهاد کشاورزی قول داد تا از طریق عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان و جهاد کشاورزی استان تهران این مشکلات را رفع کند.

کد خبر: ۷۸٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha