۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
خرید تضمینی گندم به ارزش ۲۸ میلیارد تومان
مدیر کل غله استان اردبیل خبر داد

خرید تضمینی گندم به ارزش ۲۸ میلیارد تومان

اردبیل- نوبخت، مدیر کل غله استان اردبیل گفت: در سال زراعی گذشته به ارزش ۵۳۸ میلیارد تومان خرید گندم از زارعین و گندم‌کاران استان اردبیل به انجام رسید.

علی نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بیش از ۲۹۸ هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی استان برای کشت گندم اختصاص یافته که ۵۵ هزار و ۵۹۴ هکتار سطح زیر کشت گندم آبی استان و ۲۴۲ هزار و ۶۲۶ هکتار سطح زیر کشت گندم دیم است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان سطح زیر کشت ۵ درصد زمین قابل کشت و زرع در سطح کشور را شامل می‌شود که اردبیل از این حیث جزو استان‌های ممتاز کشور است.

مدیر کل غله استان اردبیل با بیان اینکه ۳ درصد خرید تضمینی گندم در استان اردبیل انجام شده است، گفت: علت کاهش خرید تضمینی گندم در این استان خشکسالی شدید در شمال اردبیل در سال زراعی گذشته بوده است.

نوبخت بیان کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل در سالجاری بیش از ۲۱۳ هزار و ۶۸۹ تن گندم در قالب ۳۵ هزار و ۵۷۴ محموله از ۱۳ هزار و ۹۱۲ کشاورز خریداری کرده است.

وی ادامه داد: ارزش گندم خریداری شده در استان ۵۳۸ میلیارد تومان بوده که این مبلغ به حساب زارعین در کوتاهترین زمان پرداخت شده است.

مدیر کل غله استان اردبیل تصریح کرد: این میزان خرید نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نوبخت افزود: عمده مشکلی که در خرید تضمینی گندم در سال جاری با آن روبر بودیم افزایش سن‌زدگی نسبت به سال‌های گذشته بوده که سبب افت کیفی گندم شده است.

کد خبر: ۷۸٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha