۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
زمان مطلوب ماندگاری کالا در بنادر، ۳۰ تا ۴۵ روز است
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر:

زمان مطلوب ماندگاری کالا در بنادر، ۳۰ تا ۴۵ روز است

منتصر کوهساری، عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بازه زمانی۳۰ تا ۴۵ روزه، بهترین مدت زمان برای ماندگاری کالا در بنادر است، گفت: کالاها باید سریعا تخلیه، ترخیص و به کف بازار برسند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوری، فرهاد منتصر کوهساری معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با مقوله دپو یا ماندگاری کالا در بنادر کشور، اظهار داشت: اگر بتوانیم مدت ماندگاری کالا در بنادر را طی یک بازه زمانی ۳۰ تا ۴۵ روزه در بنادر ایران مدیریت و شرایط را برای چرخش کالا فراهم کنیم، این مسئله می تواند خیلی تاثیر مثبتی بر روند فعالیت ها داشته باشد.

وی ادامه داد: هرچه ماندگاری کالا کاهش یابد و به میزان منطقی و استاندارد برسد منافع مردم، سازمان بنادر، بخش خصوصی اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان و نیز سرمایه گذاران حفظ می شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید به مقوله ماندگاری کالا توجه جدی داشته باشیم، بیان کرد: یا کالا مورد نیاز کشور است یا نیست؛ اگر این نیاز وجود دارد چرا باید در بنادر کشور یا کشتی ها دچار ماندگاری شود؟ بنابراین باید سریعا تخلیه و مسائل مالی آن حل و ترخیص شود و در اسرع وقت به کف بازار برسد و مصرف کننده بتواند از آن استفاده کند.

کوهساری ادامه داد: اگر کالا در بنادر کشور ماندگار شود و کیفیت آن کاهش یابد، از نظر تنظیم بازار از کنترل خارج می شود و چه واردکننده و چه مصرف کننده از این مسئله متضرر خواهند شد.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی صرفا در نقش انباردار است و مدیریت تخلیه و نگهداری کالا در بنادر کشور را بر عهده دارد، تاکید کرد: این سازمان هیچ نقشی در خروج کالا ندارد و اگر صاحب کالایی ترخیص سریع را در دستور کار قرار دهد سازمان بنادر مدیریت کرده و بلافاصله بارگیری را مدنظر قرار می دهد و مدیریت می کند که کالا از بنادر خارج شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه گام اول مربوط به صاحب کالا است و منابع مالی که باید به فروشنده کالا پرداخت کند و پس از ان فرایند ترخیص را انجام دهد، اظهار داشت: پس از آن نیز سازمان بنادر کالا را بسته به نوع آن سریعا بارگیری کرده تا از بنادر خارج شود.

کوهساری در رابطه با اینکه بهترین سیاست برای خروج هرچه سریع تر کالا از بنادر چیست، عنوان کرد: بهترین سیاست این است که تعرفه های خدمات امور بندری منطقی باشند و پلکانی مدنظر قرار گیرند تا نگهداری کالا در بنادر کشور توجیه اقتصادی نداشته باشد و سریعا خروج کالا انجام شود.

وی ادامه داد: اگر نرخ تعرفه ها پایین باشد، برای صاحب کالا توجیه دارد که کالا را در بنادر نگه دارد، بنابراین زمان ۳۰ تا ۴۵ روزه بهترین مدت زمان ماندگاری کالا در بنادر است و پس از ان کالا با توجه به نوع محموله خارج شود و اگر این اتفاق صورت نگیرد باید سیاست های تنبیهی در قالب تعرفه های پلکانی اعمال شود و نگهداری کالا غیر اقتصادی شده و سریع تر از بنادر خارج شود.

کد خبر: ۷۸٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha