۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
عرضه ۷۰ درصد سهام شرکت‌های سازمان کوثر در بورس
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر خبر داد

عرضه ۷۰ درصد سهام شرکت‌های سازمان کوثر در بورس

اسکندری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: حدود ۷۰ درصد سهام شرکت‌های این سازمان در بورس عرضه شده و در پایان سال آینده این رقم به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد.

به گزارش بازار، محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در جلسه مجمع عمومی این سازمان افزود: راهبرد اصلی سازمان اقتصادی کوثر در سال‌های گذشته بر پایه اقتصاد مقاومتی بوده و ریل‌گذاری همه فعالیت‌ها در این جهت برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اهمیت مردمی بودن اقتصاد همراه با شفافیت مالی ادامه داد: یکی از الزامات سازمان، استقرار نظام تعالی سازمانی بوده به طوری که علاوه بر خود سازمان، ۷۳ درصد از شرکت‌های تابعه نیز مشمول ارزیابی چهارمین دوره ملی تعالی و پیشرفت شدند و تقدیرنامه‌های متعددی در این زمینه دریافت کردند.

وی افزود: سند راهبردی سازمان اقتصادی کوثر، مبنای اصلی تعیین اولویت‌ها و تحقق اهداف است و همه شرکت‌های وابسته سازمان نیز اسناد راهبردی خود را با محوریت این سند بالادستی تنظیم کرده‌اند که اقتصاد مقاومتی در آن نقش اساسی دارد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: به منظور تدوین سیاست‌های اثربخش در این زمینه، تا کنون ۱۳ کارگروه تخصصی در سازمان تشکیل شده که سالانه بیش از ۱۰۰ جلسه تخصصی برگزار می‌کنند و تصمیمات به طور مداوم بهینه‌سازی می‌شود تا بهترین اثربخشی را داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت در پویایی نظام مالی و اقتصادی خاطرنشان کرد: به منظور بهبود سودآوری شرکت‌ها، کمیته و واحدهای حسابرسی داخلی و عملیاتی و سامانه کنترل پروژه در آن‌ها ایجاد شده که به حسابرسی میان‌دوره‌ای و عملیاتی شرکت‌های تابعه می‌پردازند.

اسکندری با اشاره به تلاش این سازمان برای تحقق جهش تولید به عنوان شعار اقتصادی سال گفت: در این زمینه موفق شدیم طرح‌های مناسبی را با اولویت مناطق محروم به بهره‌برداری برسانیم که از جمله آن‌ها ۱۸ طرح کشاورزی شامل کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۴۰ میلیون قطعه در سال و مزرعه‌های مرغ مادر با ظرفیت تولید ۷۰ هزار قطعه‌ای دیزباد، ۱۰۰ هزار قطعه‌ای چگنی، ۵۵ هزار قطعه‌ای فریمان و ۸۰ هزار قطعه‌ای سلطانیه زنجان است.

وی اضافه کرد: احداث گلخانه هلیلان ایلام و اسلام‌آباد کرمانشاه با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان نیز موجب ایجاد اشتغال پایدار شده است همچنین ۸ طرح کشاورزی و دامپروری با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان نیز در دست اجراست که انشاءالله در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به تلاش‌های علمی این سازمان اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور، دستگاه جوجه‌کشی مکانیزه کوثر با ظرفیت بیش از ۵۷ هزار عدد تخم‌مرغ در یک دوره ۲۱ روزه، با کیفیتی بهتر از نمونه‌های مشابه خارجی در دست ساخت است.

اسکندری افزود: همچنین با تلاش مهندسان ایرانی نیروگاه بیوگاز دامی شریف‌آباد قزوین و نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی چهارمحال و بختیاری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از صد میلیارد تومان در دست احداث است که به تحولی تازه در صنعت دامپروری و انرژی‌های نوین می‌انجامد.

وی از پرداخت به موقع مالیات در نظر گرفته شده برای این سازمان و شرکت‌های تابعه خبر داد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، ایجاد مشاغل خرد خانگی در روستاها و اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های ایثارگران را از برنامه‌های این سازمان در سال آینده برشمرد.

وی ایجاد مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان (پت اسکن) در بیمارستان خاتم‌الانبیاء را از جمله طرح‌های این سازمان دانست که با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسیده و علاوه بر ایثارگران به دیگر قشرهای مردم نیز خدمت رسانی می‌کند.

کد خبر: ۷۸٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha