۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
۵ واحد متخلف صنفی در بوکان پلمب شد
رییس اتاق اصناف بوکان:

۵ واحد متخلف صنفی در بوکان پلمب شد

مهاباد - رییس اتاق اصناف بوکان گفت: چهار واحد صنفی متخلف عرضه قلیان و یک واحد گیم‌نت در این شهر با دستور مسئولان قضایی پلمب شد.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعدون احمدپوری قبل از ظهر چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: این واحدهای متخلف با وجود اعلام تعطیلی و اطلاع از اقدامات پیشگیرانه‌ برای جلوگیری از شیوع کرونا همچنان به صورت شبانه باز بوده و به مراجعان از جمله جوانان خدمات ارائه می‌کردند.

وی اضافه کرد: پس از دریافت گزارش‌های مردمی از فعالیت این قلیان‌سراها، شب گذشته اکیپی از گشت مشترک بهداشتی با همکاری اداره اماکن، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به محل اعزام شده و از ادامه فعالیت‌ آنها جلوگیری کردند.

احمدپوری با بیان اینکه مضرات قلیان بیشتر از سیگار بوده و در نتیجه خانواده ها به ویژه جوانان و نوجوانان باید از مصرف این نوع ماده دوری کنند، ادامه داد: فعالیت این صنوف به دلیل ازدحام جمعیت و تماس افراد با یکدیگر و استفاده مشترک از یک قلیان باعث انتشار بیماری‌های ویروسی خواهد شد.

وی گفت: واحدهای عرضه قلیان در شهر و مناطق روستایی این شهرستان از هفته گذشته به دلیل جلوگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و در حال حاضر ۱۱۷ واحد صنفی در این زمینه فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

رییس اتاق اصناف بوکان با اشاره به اینکه یک اکیپ سه نفره، گشت‌های شبانه‌روزی در سطح شهر انجام می‌دهند، اضافه کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور، شورای سلامت شهرستان در روزهای اخیر اقدامات پیشگیرانه مختلفی را با همکاری سایر دستگاه‌ها برای مقابله و پیشگیری اجرا کرده است.

وی بر همکاری بیش از پیش مردم بر رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: بازرسان شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و پلیس اماکن عمومی برای کاهش آسیب‌های این ویروس اقدامات پیشگیرانه را با رصد کردن اماکن عمومی انجام می‌دهند.

کد خبر: ۷٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha