۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
تأمین بودجه آماده سازی مسکن ایثارگران، تا پایان سال
رئیس جمهور خبر داد

تأمین بودجه آماده سازی مسکن ایثارگران، تا پایان سال

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: بودجه مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی برای آماده سازی زمین‌های مسکن ایثارگران را تا قبل از پایان سال اختصاص می‌دهیم.

به گزارش بازار، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی بنیاد شهید ضمن تشکر از تلاش‌های انجام گرفته برای ساخت مسکن ایثارگران تصریح کرد: این اقدامات بسیار ارزشمند است، از آغاز دولت یازدهم یکی از تاکیدات ما نیز بر موضوع تامین مسکن ایثارگران بوده است.

رئیس جمهور افزود: در سال‌های اخیر به ویژه به خاطر کرونا از این توفیق محروم شدیم، هر زمان که خدمت خانواده‌های عزیز شهدا و جانبازان می‌رسیدیم، بسیاری از آن‌ها در زمینه مسکن مشکلاتی داشتند که حل این مشکلات بسیار مهم است.

روحانی اقدامات رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه تامین مسکن ایثارگران را بسیار خوب خواند و گفت: بودجه مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی برای آماده سازی زمین‌های مسکن ایثارگران قبل از پایان سال اختصاص می‌دهیم تا سال آینده در حد توان تامین مسکن ایثارگران انجام گیرد.

رئیس جمهور گفت: همه باید مشعل دار اخلاق جذب کننده پر از پند و موعظه و زیبای پیامبر اسلام (ص) باشیم.

حسن روحانی افزود: روز مبارکی است، بهترین و پربرکت‌ترین و بالاترین روزی که بزرگترین انسان تاریخ که بر قلب مبارکش وحی نازل شد، باعث شجاعت مردمان دیروز و امروز و فردای انسان‌ها تا قیامت خواهد بود.

وی افزود: امروز هم دنیا از رحمت پیامبر خدا بهره برداری و استفاده می‌کند؛ زمانی که پیامبر (ص) مشعل فروزنده هدایت را بر عهده گرفت پس از ایشان امامان معصوم ادامه دهنده راه او بودند و در غیبت امام عصر (عج) علمای اسلام این مشعل را همچنان روشن نگه داشته اند.

رئیس جمهور گفت: پیامبر پرچم هدایتش را به زور به کسی تحمیل نکرد و فقط تذکر دهنده بود؛ ایشان مردم را دعوت می‌کرد و فرا می‌خواند تا خود آن‌ها با آزادی دین خود را انتخاب کنند و همه چیز بر اساس انتخاب خود جامعه است و باید کاری کنیم که این مشعل را همچنان بر دوش داشته باشیم.

روحانی افزود: پیامبر رحمت با پند و موعظه و اخلاق زیبای کریمانه اش همه را جذب خود می‌کرد و ما ایرانی‌ها خوشحالیم از اینکه ادامه دهنده راه پیامبر عظیم الشان اسلام هستیم و با رفتار و اخلاق خوب و با درست حرکت کردن باید این اخلاق نیکو را در جهان گسترش دهیم.

رئیس جمهور گفت: پیامبر عزیز ما با تقلب و دروغگویی و هتاکی و تجاوزها مبارزه کرد و همه را به راه حق دعوت می‌کرد و در این زمینه ایثارگران ما در دفاع مقدس و در یک جنگ نابرابر برای همه دنیا الگو شدند.

روحانی افزود: ایثارگران ما در آن روزهای سخت و تنهایی که ایران مظلوم در کنار امام راحل و راه بلد روی پای خود ایستاد در مقابل ابرقدرت‌ها سخت ایستادگی کرد و این مردم بودند که از همه اقشار در کنار ارتشی‌ها و سپاهیان عزیز به میدان جهاد شتافتند و با حماسه‌ای بزرگ باعث الگوی ملت‌های مظلوم در دنیا شدند که در نهایت خداوند پیروزی را نصیب ما کرد.

رئیس جمهور گفت: امروز ملت ایران حماسه‌ای جدید آفریده است و در سه سال اخیر در یک جنگ اقتصادی نابرابر با ایستادگی حماسه‌ای بزرگ خلق کرد.

ملت ایران در جنگ اراده‌ها پیروز شد
رئیس جمهور گفت: ملت ایران با پیروزی در جنگ اراده‌ها کاری کرد که حاکمان کاخ سفید بارها به شکست جنگ و فشار حداکثری اعتراف کردند.

حسن روحانی در آیین بزرگداشت روز شهید و بهره برداری از طرح‌های ملی بنیاد شهید؛ با اشاره به تلاش دشمنان برای وادارکردن ایران به تسلیم در برابر خواسته‌های نامشروعشان، افزود: در این جنگ اراده‌ها ملت ما پیروز شد، ملت ما کاری کرد که امروز در این حاکمان جدیدی که به کاخ سفید آمده اند به طور مداوم تکرار می‌کنند که این جنگ و فشار حداکثری دولت امریکا منجر به شکست شده و معنی دیگرش این است که ملت ایران به پیروزی بزرگی دست یافته اند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: این یک حماسه بزرگ و این حماسه دعوت همه آزادیخواهان و همه جهانیان است که در برابر ظلم بایستید، خداوند پیروزی را نصیب شما می‌کند، البته ملت ما رنج فراوانی در این جنگ سه ساله اقتصادی کشیدند، اما از لحاظ سیاسی، اخلاقی و حقوقی پیروزی‌های بزرگ و درخشانی به دست آوردیم، چراکه آن‌ها می‌خواستند کاری کنند که این نظام فروبریزد، اما در این سه سال مردم ما رنج را تحمل کردند و نظام امروز در سایه فداکاری این ملت بزرگ و مقاوم اسلامی اقتدار بیشتری از سه سال قبل دارد.

روحانی با اشاره به روز بعثت رسول مکرم اسلام (ص) افزود: امروز روز بعثت رسول (ص) گرامی اسلام است و فردا روز گرامیداشت شهداست؛ امام عزیز ما در سال ۵۸ فرمان تاسیس بنیاد شهید را دادند و این بنیاد در طول این مدت خدمات بسیار زیادی را به خانواده‌های عزیز انجام داده، اما خانواده‌ها آنقدر گرانقدر و بلندمرتبه هستند که خدمات دولت هرچقدر هم باشد در برابر آن ایثار و فداکاری بزرگی که انجام داده اند، بسیار بسیار کوچک است.

رئیس جمهور گفت: من در اینجا می‌خواهم به عنوان یک افتخار در دولت یازدهم و دوازدهم عرض کنم ما وقتی دولت یازدهم را شروع کردیم اولین گزارشی که مرحوم حجت الاسلام شهیدی رئیس سابق بنیاد شهید به من دادند بدهکاری فراوان دولت نسبت به این خانواده‌های عزیز بود و در همان یکسال و نیم اول ما بیش از پنج هزار میلیارد تومان مطالبات معوق این عزیزان را پرداخت کردیم و این کار ارزشمندی بود و من بسیار خوشحال شدم که مطالبات معوقی که مربوط به سال‌ها قبل بود را توانستیم پرداخت کنیم.

روحانی افزود: البته در سال‌هایی که ما بودیم هم معوقه پیدا کردیم، اما پرداخت کردیم و مجموعا ما ۱۳ هزار میلیارد تومان تا امروز معوقه پرداخت کردیم که ۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ پرداخت کردیم.

رئیس جمهور با اشاره به دستورش به سازمان استخدامی مبنی بر جذب فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد، گفت: چند ماه پیش که دستور استخدام ۱۲ هزار جوان عزیز از خانواده‌های شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را دادم برایم بسیار روز شیرینی بود البته بعدا آقای اوحدی چانه زد و این ۱۲ هزار نفر را به ۱۶ هزار نفر رساندیم که کار بسیار بزرگی است و ان شاء الله در اوایل سال آینده کار استخدامی این ۱۶ هزار جوان برومند بسیار عزیز که در میان آن‌ها نخبگان بسیار بزرگی هم هستند انجام خواهد شد.

روحانی با اشاره به آقای اوحدی رئیس بنیاد شهید که خود از آزادگان جنگ تحمیلی است، افزود: در دولت ما هم تعدادی از خانواده شهدا و افرادی هستند که چند شهید دادند، آقای ستاری فرزند شهیدی است که امروز در دولت ماست، آقای دکتر جهانگیری دو برادر شهید دارند و ما در دولتمان بسیار داریم که برادر یا پدر یا اقوامشان به شهادت رسیده اند و این جزو افتخارات ماست و هر قدمی که ما برداریم قدم کوچک افتخار بزرگی برای خدمت به این خانواده‌های بزرگ و عظیم الشان است.

کد خبر: ۷۸٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رزمنده قدیم دفاع مقدس IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      سلام. من توی اخبار و مطالبشان ندیدم که نوشته باشد مثلا کسانی که در ارتش رزمنده بودند و در جبهه حضور داشتند برای پیگیری مسکن به فلان جا مراجعه کنند آیا کسی هست که بداند کجا باید مراجعه کنیم؟