۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
واکسن زده‌ها هم در معرض خطر کرونا هستند
اشپیگل عنوان کرد:

واکسن زده‌ها هم در معرض خطر کرونا هستند

طبق تخمین ها، ۳۱ میلیون نفر در آمریکا در حال حاضر به طور کامل علیه کووید ۱۹ واکسینه شده اند که شامل حدود ۹.۲ درصد از جمعیت است.

بازار؛ گروه بین الملل: مراکز مدیریت و پیشگیری از بیماری آمریکا در حال حاضر محدودیت های کرونا را برای افراد واکسینه شده به طور قابل توجهی کاهش داده: افراد واکسینه شده مجاز به ملاقات، حتی در داخل خانه و بدون ماسک بوده و دیگر نیازی به رعایت فاصله اجتماعی ندارند؛ دیدار از افراد غیر واکسینه شده در یک خانه دیگر در صورت پایین بودن خطر ابتلا به کووید ۱۹ مجاز است؛ افراد واکسینه شده در صورت تماس با فرد دچار بیماری حاد و عدم نشان دادن علائم، دیگر نیازی به قرنطینه نخواهند داشت.

بدین ترتیب افراد واکسینه شده می توانند فعالیت های عادی را در منزل خود از سر بگیرند. اگرچه همچنان باید در مکان های عمومی به قوانین عمل کنند. هرکسی که حداقل دو هفته از دریافت دوز نهایی واکسیناسیون وی گذشته باشد، کاملا واکسینه شده محسوب می شود.

طبق تخمین ها، ۳۱ میلیون نفر در آمریکا در حال حاضر به طور کامل علیه کووید ۱۹ واکسینه شده اند که شامل حدود ۹.۲ درصد از جمعیت است. هر روز بیش از دو میلیون دوز تزریق می شود.

از طرف دیگر، منتقدان از سرخوشی واکسیناسیون هراس دارند. این سرخوشی می تواند احساس امنیتی کاذب را در مردم ایجاد کرده و آنها را وادار کند تا دیگر به طور مداوم از محدودیت های کرونا پیروی نکنند. به خصوص اینکه افراد واکسینه شده می توانند با افراد غیر واکسینه شده ملاقات کنند، بسیار خطرناک است زیرا تاکنون مشخص نیست که واکسن ها تا چه اندازه از ابتلا محافظت می کنند.

در بدترین حالت، افرادی که واکسینه شده اند می توانند ناقل باقی مانده و ناخواسته ویروس را گسترش دهند. نتایج تحقیقات اولیه از اسرائیل نشان می دهد که واکسن بیونتک می تواند به طور قابل اعتمادی از ابتلا جلوگیری کند، اما مطالعات بیشتری باید انجام شود.

کارشناسان برجسته آمریکایی از ابتدا در مورد امتیازدهی به افراد واکسینه شده بدبین بودند. امتیاز دهی به افراد واکسینه شده در آلمان نیز در حال بحث است. انتظار می رود گواهی واکسیناسیون اروپا ظرف سه ماه آینده ارائه شود. با این حال، مشخص نیست که چه امکاناتی با آن همراه است.

از طرف دیگر برخی آژانس های مسافرتی تور اعلام کردند که با گواهی واکسیناسیون می توان در تابستان سفر کرد. رئیس کمیسیون دائمی واکسیناسیون (استیکو) نیز معتقد است که جلوگیری از امتیازات احتمالی برای افراد واکسینه شده دشوار است.

کد خبر: ۷۸٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha