۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
هشدار افت ۱۰ درجه‌ای دما در اصفهان/ تقویت سیل بندها در دستور کار قرار گرفت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

هشدار افت ۱۰ درجه‌ای دما در اصفهان/ تقویت سیل بندها در دستور کار قرار گرفت

اصفهان- شیشه فروش،‌ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دمای هوای استان اصفهان طی سه روز آینده بین هشت تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش خواهد داشت.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی استان اصفهان مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان اصفهان از بعد از ظهر فردا اظهار داشت: از اواسط روز پنجشنبه موج جدید بارشی از از مدیترانه وارد کشور شده و از محورهای غربی وارد استان اصفهان می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال ورود این سامانه بارشی بارش باران و برف را در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان داریم، اضافه کرد: برای روز جمعه نیز در اکثر مناطق استان وزش تندباد را داریم و شدت آن در جنوب و نیمه‌ شرقی همراه با گردوخاک و کاهش دید موقت خواهد بود.

دید افقی کاهش می‌یابد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برای روز پنجشنبه آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل ها به‌ویژه در نیمه جنوبی استان، کاهش دید افقی، اختلال در تردد در مناطق غربی استان به‌ واسطه بارش برف و شکل‌گیری کولاک برف در گردنه‌ها و ارتفاعات را خواهیم داشت، افزود: در این راستا توصیه می‌شود نسبت به صعود به ارتفاعات و آمادگی برای کولاک برف، استفاده از وسایل ایمنی هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی و تجهیز رانندگان به وسایل زمستانی در محورهای مواصلاتی، آماده کردن دستگاه های نمک پاش و برف روب، خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌هاو حفاظت از صنعت کشاورزی را مورد توجه قرار دهند.

سرمازدگی در باغات طی سه روز آینده
وی با بیان اینکه از روز جمعه تا یکشنبه کاهش محسوس دما را در استان اصفهان خواهیم داشت، اضافه کرد: در این بازه زمانی دمای هوای استان اصفهان بین هشت تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.

شیشه فروش با بیان اینکه تندباد، افت دما و سرمازدگی در باغات را طی سه روز آینده خواهیم داشت، گفت: در این زمینه اداره جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راهداری، هلال احمر، اورژانس و ... در حالت آماده باش قرار دارند.

کد خبر: ۷۸٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha