۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
وزارت صمت ۴ ماه قبل باید میوه شب عید را تأمین می‌کرد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزارت صمت ۴ ماه قبل باید میوه شب عید را تأمین می‌کرد

اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از بی برنامگی و عدم پاسخگویی وزارت صمت در خرید و نگهداری میوه ها انتقاد و اظهار کرد: وزارت صمت چهار ماه قبل باید به خرید میوه شب عید اقدام می کرد اما این کار را نکرد.

به گزارش بازار، ذبیح الله اعظمی ساردویی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درمورد علت گرانی محصولات باغی گفت: فاصله قیمتی از مزرعه تا کف بازار مصرف خیلی زیاد است.

وی با بیان اینکه حداقل چهار واسطه از مزرعه تا کف بازار نقش دارند گفت: معمولاً نظارت و برنامه ریزی برای این قضیه اعمال نمی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآورشد: خوشبختانه با کمک سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات، وزارت جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی، سامانه بازارگاه به مرحله ای رسید که دست مافیا قطع شد.

اعظمی ساردویی با بیان اینکه فروش محصولات کشاورزی تابع عرضه و تقاضاست، افزود: دلیل ساعت کاری زیاد میدان مرکزی میوه، ترافیک تهران و فرصت لازم برای بار زدن محصولات است.

وی تصریح کرد: متأسفانه کشاورزان محصول خود را با هزینه های هنگفت کود و سم و مواد اولیه و حمل و نقل تولید می کنند اما هیچ کسی پیگیر مشکلات این کشاورزان نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به قانون تمرکز مصوب سال ۹۲ گفت: طبق این قانون، وزارت جهاد کشاورزی موظف به پیگیری واردات و صادرات نهاده ها و محصولات کشاورزی است اما رئیس جمهور این کار را در سال ۹۸ به وزارت صمت واگذار کرد و الان هم خودش و وزرا باید پاسخگو باشند.

اعظمی ساردویی از بی برنامگی و بی نظمی و عدم پاسخگویی وزارت صمت در خرید و نگهداری میوه ها انتقاد و اظهار کرد: وزارت صمت چهار ماه قبل باید به خرید میوه شب عید اقدام می کرد اما این کار را نکرد و الان پرتقال را کمتر از ۱۰ هزار تومان نمی توان تهیه کرد.

این نماینده مجلس بر این باور است که بهترین روش حمایت از مصرف کننده، حمایت از تولیدکننده است و باید چرخه معیوب توزیع را اصلاح کرد.

کد خبر: ۷۸٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha