۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
 روابط اقتصادی میان تهران و دمشق یک بازی برد-برد است
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران:

روابط اقتصادی میان تهران و دمشق یک بازی برد-برد است

پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به کمبود بنزین در سوریه بیان کرد: با توجه به تولید زیاد بنزین در ایران، می توانیم مازاد بنزین خود را به این کشور صادر کنیم و از این طریق منابع مالی جدیدی به دست بیاوریم.

به گزارش بازار، رضا پدیدار از ظرفیت مازاد تولید بنزین در ایران گفت و بیان کرد: ایران توان صادرات فرآورده های هیدروکربنی و خدمات فنی و مهندسی فراوانی دارد و اگر بخواهیم این توان در حوزه فنی و مهندسی را تبدیل به ارزش پولی کنیم، ارزش اقتصادی بیش از ۱۲ میلیارد دلار دارد.

وی از توان خدمات فنی و مهندسی در بازسازی پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و همچنین آنچه در فرآیند محصولات هیدروکربنی قرار می گیرد به دست مهندسین ایرانی گفت و اظهار کرد: این شرایطی که در حال حاضر وجود دارد یک بازی برد برد بین ایران و سوریه است که هم می توانیم مشکل تأمین فرآورده های این کشور را با بازسازی پالایشگاه ها انجام دهیم و هم اینکه می توانیم از ظرفیت مازاد خودمان استفاده کنیم و منابع مالی به دست بیاوریم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به شرایط سوریه عنوان کرد: اوضاع معیشتی مردم سوریه با توج به وضعیت این کشور، قدری سخت است. در اثر تحریم ها و مشکلات ناشی از جنگ با تروریست ها، قیمت بنزین افزایش یافته است و فرآورده ای نفتی نیز کاهش پیدا کرده است. شرایطی که در سوریه وجود دارد، سبب شده است بین چهار تا پنج میلیون نفر لیتر تقاضای روزانه خرید بنزین داشته باشند اما در حال حاضر فقط یک سوم این نیاز در سوریه توزیه می شود.

وی تصریح کرد: ایران می تواند کمبود بنزین سوریه را از محل مازاد ظرفیت تولید بنزین در داخل کشور جبران کند. با توجه به راه‌اندازی فاز جدید پتروشیمی ستارخ خلیج فارس، بین ۲۵ تا ۴۰ میلیون لیتر مازاد بنزین تولید کرده ایم که به کشورهای همسایه صادرات کرده ایم.

کد خبر: ۷۸٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha