۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
امضاهای طلایی پاشنه آشیل خداحافظی با فساد اقتصادی در کشور است
معاون قضایی دادستان کل کشور:

امضاهای طلایی پاشنه آشیل خداحافظی با فساد اقتصادی در کشور است

عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور بیان کرد: شفافیت در امور یکی از عمده زیرساخت‌هایی است که باید اصلاح شود.

به گزارش بازار، سعید عمرانی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها در بخش‌های نظارتی، قضایی و اداری وظایف ذاتی دارند، تاکید کرد: این دستگاه‌ها باید به وظایف خود به درستی عمل کنند و با توجه به دستور مقام معظم رهبری شکل جهادی و غیر روزمره داشته باشند و در حال حاضر بخشی از دستگاه‌ها وظایفشان را انجام داده‌اند و بخشی کمتر از میزان لازم را انجام داده‌اند.

وی با اظهار به اینکه جریان مبارزه با فساد چند سالی است که به طور جدی شروع شده است، گفت: طرح برخی از پرونده‌های فساد مالی و اقتصادی در جامعه حکایت از مبارزه با فساد دارد ولیکن اینکه متاسفانه هنوز هم فساد وجود دارد، تبعا به زیرساخت‌هایی برمی گردد که باید آن‌ها اصلاح شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور عنوان کرد: شفافیت در امور یکی از عمده زیرساخت‌هایی است که باید اصلاح شود. با این اقدام کار از دست اشخاص گرفته می‌شود و سامانه‌ها انجام می‌دهند و اگر کسی حتی قصد کار خلافی دارد نمی‌تواند فساد کند. در واقع برای رفع فساد امضای طلایی باید به طور کامل حذف شود. تا وقتی که من نوعی باید مجوز صادر کنم امکان فساد وجود خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در قوه قضائیه یکی از وظایف ما رسیدگی به مفاسد است. ولی ما یکی از این نهادها هستیم و سایر نهادهای مسئول هم باید فعالیت کنند. این قوه کارنامه بدی در این خصوص نداشته ولی با این حال از عملکرد خود راضی نیستیم و به دنبال ارتقا هستیم.

کد خبر: ۷۸٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha