۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
کشور مشکلی در تامین میوه ندارد| عدم نظارت و باز گذاشتن دست دلال‌ها بازار را به هم ریخته است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

کشور مشکلی در تامین میوه ندارد| عدم نظارت و باز گذاشتن دست دلال‌ها بازار را به هم ریخته است

ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است فراز و نشیب‌های قیمتی در بازار کالاهای اساسی از نبود نظارت دقیق و باز گذاشتن دست دلال‌ها نشات می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، قاسم ساعدی با انتقاد از افزایش قیمت میوه در ادامه افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی، گفت: اگرچه کشور به دلیل تولید مکفی و ذخیره کافی در تامین میوه مشکلی ندارد اما عدم نظارت، بازار را به هم ریخته است تا جایی که میوه‌ای مانند خیار که تولید آن کاملا داخلی است به یکباره قیمت سرسام‌آوری پیدا می‌کند لذا اگر متولیان نظارت بر بازار بر وظایف خود عمل کنند چنین مشکلاتی به وجود نخواهد آمد.

نماینده مردم دشت آزدادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراز و نشیب‌های قیمتی در بازار کالاهای اساسی از نبود نظارت دقیق و باز گذاشتن دست دلال‌ها نشات می‌گیرد، افزود: همچنین تداخل مسئولیتی میان دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی عدم اجرای "قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی" علت بسیار مهم دیگر این مسئله است.

وی با ابراز نگرانی از کوچک‌تر شدن سفره مردم در آستانه عید نوروز، ادامه داد: دلال بازی نقش اساسی در گرانی میوه دارد و تنها راهکار برطرف کردن این معضل اعمال سیاست‌های نظارتی شدید از مبدا تولید محصول تا رسیدن به دست مصرف‌کننده است، بنابراین سزوار نیست سود کشاورز که با زحمات طاقت فرسا محصولات را به زیرکشت می‌برد را واسطه‌گرها کسب کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان در روزهای پایانی دولت دل به کار اجرایی نداده و بازار را به حال خود رها کرده‌اند، گفت: تفاوت قیمت برخی از میوه‌ها نشان از بی‌تدبیری دولتی است که نتوانسته سیستم‌های اجرایی و مسئول در کشور را هم‌نوا کرده و به کاهش قیمت‌ها در بازار منجر شود.

کد خبر: ۷۸٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha