۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
تداوم رکود بزرگ در اقتصاد انگلیس

تداوم رکود بزرگ در اقتصاد انگلیس

به گفته رئیس کل بانک مرکزی انگلیس؛ این کشور عمیق‌ترین رکود در ۳۰۰ سال اخیر را احساس کرده است.

به گزارش بازار، اندرو بیلی (Andrew Bailey)، رئیس کل بانک مرکزی انگلیس می‌گوید اقتصاد این کشور، هرگز به الگوی پیش از دوران همه گیری ویروس کرونا، باز نخواهد گشت.

رئیس کل بانک مرکزی انگلیس می‌گوید چگونگی هزینه کردن مثلا خریدهای برخط و اینترنتی و برخی روش‌های کاری در اقتصاد انگلیس، به علت همه گیری کووید ۱۹، برای همیشه تغییر می‌کند.
اگرچه با سه دوره قرنطینه سراسری و واکسیناسیون کرونا، اکنون نوری در انتهای تونل دیده می‌شود و پیش بینی شده است که بحران به تدریج کاهش یابد، اما اقتصاد انگلیس کاملا به دوران پیش از همه گیری باز نخواهد گشت.

اندرو بیلی در نشستی که اندیشکده بنیاد قطعنامه سامان داده بود افزود: بریتانیا دوران تکان دهنده‌ای را تجربه کرد، عمیق‌ترین رکود در ۳۰۰ سال اخیر را احساس کرد و تولیدات صنعتی همچون کاهش دوران دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰، به شدت کم شد.

رئیس کل بانک مرکزی انگلیس با تاکید بر اینکه بریتانیا باید سرمایه گذاری را افزایش دهد تا خسارات درازمدت همه گیری کووید را کاهش دهد افزود: به علت تمدید کمک دولت به صاحبان مشاغل و پرداخت ۸۰ درصد از دستمزدهای ماهانه کارکنان تا سپتامبر، اوج بیکاری فعلا به تاخیر می‌افتد.

به نوشته روزنامه گاردین، بانک مرکزی انگلیس قبلا برآورد کرده بود با پایان کمک‌های مالی دولت به صاحبان مشاغل، شمار بیکاران در این کشور افزایش یابد و در نیمه دوم سال جاری، به ۷.۵ درصد برسد.

به گفته اندرو بیلی، کار از منزل، افزایش خریدهای برخط، حتی پس از پایان همه گیری نیز در انگلیس ادامه خواهد یافت.

کد خبر: ۷۸٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha