۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
زیرساخت شرکت‌های تخصصی صادراتی در آذربایجان شرقی فراهم است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

زیرساخت شرکت‌های تخصصی صادراتی در آذربایجان شرقی فراهم است

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز تشکیل شرکت‌های تخصصی و کنسرسیوم‌های صادراتی در استان موجود است و تحقق این امر می‌تواند منجر به جهش صادراتی شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی روز سه شنبه در نشست بررسی آخرین اقدامات پروژه های دومین سند تدبیر توسعه استان بر تدوین طرح تشکیل شرکت های تخصصی صادرات به شکل کارشناسی تاکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید موانع حقوقی مسئله رفع شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم رفع موانع تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: در قانون ظرفیت معافیت های مالیاتی مشوق صادرات هم وجود دارد و باید از لبه نرم قانون برای پیشبرد اهداف توسعه صادرات استان بهره ببریم.

وی در ادامه با اشاره به پروژه «نوسازی ناوگان حمل و نقل کالاهای صادراتی» به حجم پنج هزار دستگاه اظهار کرد: آذربایجان شرقی پیشینه تجاری دیرینه ای دارد و فرسودگی ناوگان حمل و نقل هم به دلیل ریشه دار بودن صنعت حمل و نقل در این استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مدیریت شرکت حمل و نقل بین المللی یک فعالیت تخصصی بوده و فرهنگ خودرانندگی و مالکیت خودرو توسط افراد حقیقی در آینده جوابگو نخواهد بود.

بهبودی اضافه کرد: اگر شرکت های حمل و نقل تخصصی از ابتدا در استان شکل گرفته بود، ناوگان به موقع بازسازی و مسائل مربوط به بحث های رفاهی و بازنشستگی رانندگان نیز مرتفع می شد.

کد خبر: ۷۸٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha