۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
علت آشفتگی بازار میوه؛ عدم اجرای قانون تمرکز| متولی واقعی بازار مشخص نیست
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

علت آشفتگی بازار میوه؛ عدم اجرای قانون تمرکز| متولی واقعی بازار مشخص نیست

اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عدم اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی را علت آشفتگی بازار میوه دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی با انتقاد از افزایش قیمت میوه در ادامه افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی، گفت: گرانی و قیمت افسارگسخته میوه در شب عید دلایل متعددی دارد اما یکی از دلایل آن تعلل در خرید میوه از کشاورز است زمانی که کشاورز برای فروش محصول خود مستاصل بود باید این اتفاق می‌افتاد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین عدم اجرای "قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی" علت دیگر این آشفتگی است چراکه این قانون، مسئولیت واردات، صادرات و تنظیم بازار میوه و محصولات کشاورزی را بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته است اما رئیس‌جمهور در پی مصوبه شورای سران قوا این مسئولیت را به وزارت صمت داده لذا اکنون متولی واقعی بازار مشخص نبوده و بازار دچار یک سردرگمی شده است.

وی با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به گرانی میوه، افزود: همچنین بهترین مسیر برای حمایت از مصرف‌کننده حمایت از تولیدکننده است و فقط در این شرایط می‌توان از مشکلات عبور کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی به نقش دلال‌ها و واسطه‌ها در گرانی بازار کالاهای اساسی و این بار بازار میوه اشاره کرد و گفت: تا زمانی که دست دلان و مافیا از سفره مردم کوتاه نشود باز هم شاهد تلاطم و افزایش قیمت‌ها در بازار کالاهای اساسی خواهیم بود هرچند این مهم نیازمند افزایش نظارت ازسوی دولت و مجلس و اجرای قانون تمرکز است.

کد خبر: ۷۸٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha