۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
پرداخت ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خسارت دیدگان از سیل در کشور
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

پرداخت ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خسارت دیدگان از سیل در کشور

ایلام-رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پرداخت ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به خسارت دیدگان از سیل در کشور طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل نجار ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح سایت جدید روستای چم شیر در شهرستان سیروان از توابع استان ایلام تصریح کرد: منازل مسکونی، مزارع و باغات روستای چم شیر شهرستان سیروان در جریان سیلاب فروردین ماه سال گذشته به علت رهاسازی آب سد سیمره به طور کامل به زیر آب رفت.

وی افزود: بعد از این حادثه اراضی مسکونی و کشاورزی این روستا خریداری و به تملک سد سیمره درآمد و ساکنان این روستا باید به سایت جدید نقل مکان می کردند.

نجار اظهارداشت: همزمان با توسعه و رشد فناوری، خسارات سیل هم در اثر افزایش شدت سیلاب‌ها که ناشی از تغییر اقلیم و البته گران‌تر شدن تجهیزات آسیب دیده افزایش پیدا می‌کند.

جار یادآور شد: در جریان سیلاب سال گذشته ۲۵ استان کشور همزمان درگیر  و ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شد که تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در سال های اخیر اقدامات زیادی برای پیشگیری انجام گرفته و می‌گیرد و به ازای هر یک واحدی که برای پیشگیری سرمایه‌گذاری شود، از خسارات به چهار واحد مسکونی جلوگیری می‌شود.

وی یادآوری کرد: در کشورمان در ۵۲ سال اخیر، ۹ بارش بالای ۳۰۰ میلی متر داشتیم که این میزان در وسعت ایران به معنای ۵۰۰ میلیارد متر مکعب آب است که البته بخش عمده‌ آن تبخیر می‌شود.

نجار افزود: از این بارش‌ها، دو مورد در دو سال متوالی اخیر رخ داده و این اتفاق کم‌نظیر بلکه بی‌نظیری است، علاوه بر این که خشک‌ترین سال ۵۰ سال گذشته هم در این سه سال اخیر رخ داد.

کد خبر: ۷۸٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha