۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
آبرسانی به ١٢ هزار و ۵٠٠ روستا با همکاری خیرین
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد

آبرسانی به ١٢ هزار و ۵٠٠ روستا با همکاری خیرین

جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: امروز از ۴٠٠ از روستای آبرسانی شده، ٧ روستا در استانهای کرمان و خراسان رضوی با جمعیت ١٢هزارو ۵٠٠ نفر با کمک خیرین و تامین اعتبار ١٣ میلیارد تومان آبرسانی شده است.

به گزارش بازار، حمیدرضا جانباز در آیین افتتاح پروژه های صنعت آب در قالب چهل و چهارمین هفته از پویش هرهفته الف ب ایران افزود: از مجموع پروژه های امروز بیش از ١٦٨ روستا بطور کامل فاقد آب شرب بودند که امروز از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

وی با تشکر از مقام معظم رهبری برای صدور مجوز برداشت از اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: از سال ٩٣ آبرسانی به روستاها با هدف گذاری برای آبرسانی به ١٠/٩ میلیون نفر آغاز شد که با احتساب پروژه های افتتاح شده امروز، تعداد روستاهای آبرسانی شده به ١٣ میلیون و ١٦٣ روستا رسیده است.

جانباز با اشاره به اینکه در سال ٩٩ برای آبرسانی به ١٦٦٩ روستا با جمعیت ٩٧٩ هزار هدفگذاری شده است ادامه داد: با افتتاح پروژه های امروز ١٦٥٠ روستا با جمعیت بیش از یک میلیون نفر از آب شرب پایدار برخوردار شدند که این رقم بیش از هدفگذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور افزود:با توجه به مصوبات کمیسیون تلفیق در ادامه فعالیت دولت در ٦ ماه نخست سال آینده تعداددیگری از روستاهای کشور آبرسانی میشود که این روند جمعیت روستایی بهره مند از آب شرب را به ٩/٣ میلیون نفر خواهد رساند.

وی ادامه داد: باوجود اینکه در این مقطع زمانی تاکنون ٤٨ درصد از کل اعتبارات مصوب دریافت شده است و هزار میلیارد تومان به عوامل ساخت و اجرای پروژه های آبرسانی بدهکار هستیم اما هم اکنون به هدفگذاریهای مقرر در سال ٩٩ دست یافته ایم.

کد خبر: ۷۸٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha