۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۴
«آی ۳۰» ان لاین جسورتر از همیشه| خوشنام کره‌ای ۳۲ هزار دلار قیمت دارد+ تصاویر

«آی ۳۰» ان لاین جسورتر از همیشه| خوشنام کره‌ای ۳۲ هزار دلار قیمت دارد+ تصاویر

گروه خودروسازی هیوندای آی ۳۰ ان لاین را با یک پیشرانه چهارسیلندر با  ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و زبان طراحی جدید و مجهز به سیستم‌های روز با قیمت ۳۲ هزار و ۲۹۰ دلار به بازار عرضه کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: جدیدترین نسل سدان جمع‌وجور هیوندای یعنی النترا در اواسط سال گذشته میلادی معرفی شد. این خودرو که در بسیاری از بازارهای دیگر با نام‌های چون آوانته و i۳۰ سدان شناخته می‌شود، نسخه N لاین از این سدان جمع‌وجور خانوادگی کره‌ای را بررسی خواهیم کرد.

طراحی بدنه 
در نسل جدید باتوجه به رشد ابعادی و به‌کارگیری المان‌های زبان جدید طراحی هیوندای استایلی موقرتر از قبل به خود گرفته است. پروفیل خودرو به واسه زاویه بیشتر ستون C فرم کوپه مانند به خود گرفته که با رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی کاراکتر اسپرت بودن بیشتری به این سدان خانوادگی کامپکت می‌بخشد. چهره خودرو به واسطه چراغ‌های کشیده با گرافیک LED های خطی درون چراغ و خطوط شارپ و شکسته روی بدنه و جلوپنجره به اصطلاح آبشاری عریض که فرم زیباتری نسبت به برادر بزرگترش یعنی سوناتا دارد، کاملا تهاجمی و خشن به نظر می‌رسد.

در نمای عقب نیز یک حجم‌پردازی با هندسه خاص و چراغ‌های مثلث شکل که LED نواری میان چراغ‌ها تعبیه شده به چاشنی اسپرت بودن i۳۰ N لاین می‌افزاید. با توجه به آنکه نسخه N لاین از این سدان کامپکت کره‌ای مدنظر ما است، در این نسخه باعملکرد بالا قطعاتی چون لیپ سپر جلو، رنگ مشکی پیانویی برخی از بخش‌های سپر جلو و آینه جانبی و قرارگیری اسپویلر مشکی رنگ روی در صندوق عقب و طراحی یک دیفیوزر بزرگ و اگزوزهای کروی‌شکل در یک سمت سپر از مواردی هستند که i۳۰ N لاین سدان را به یک خودروی خانوادگی با ویژگی‌های اسپرت بدل می‌کند.  

«آی ۳۰» ان لاین جسورتر از همیشه| خوشنام کره‌ای ۳۲ هزار دلار قیمت دارد+ تصاویر

کابین و تجهیزات رفاهی
کابین این سدان کامپکت خانوادگی هیوندای نیز با زبان جدید طراحی این خودروساز کره‌ای مواجه شده که فضای کاملا مدرن و البته اسپرت را برای سرنشینان فراهم آورده است. دو نمایشگر یکی ۸ اینچی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو و دیگری ۱۰.۲۵ اینچی در مقابل راننده برای کلاستر(مجموعه پشت آمپر) تعبیه شده تا فضای مدرنی را ایجاد کند، اما اضافه شدن تریم قرمز رنگ به کابین، دسته دنده L شکل اسپرت، غربیلک فرمان N و قرارگیری دو پدال شیفتر باریک مشکی رنگ در پشت فرمان حس اسپرت بودن را به فضای داخلی این سدان می‌افزاید. استفاده از پوشش چرمی و جیر برای غربیلک فرمان از دیگر موارد مهم کابین i۳۰ N لاین سدان هستند.

«آی ۳۰» ان لاین جسورتر از همیشه| خوشنام کره‌ای ۳۲ هزار دلار قیمت دارد+ تصاویر

پیشرانه قدرتمند
 اما مهم‌ترین بخش این سدان کامپکت خانوادگی اسپرت کره‌ای؛ مهندسان هیوندای موتور در بخش فنی برای i۳۰ N لاین سدان از همان موتور چهارسیلندر به حجم دقیق ۱۵۹۸سی‌سی مجهزبه توربوشارژ بهره گرفته‌اند که در نسل‌های قبلی و تا اواسط سال ۲۰۲۰ این پیشرانه موسوم به گاما۲ بود. اما مهندسان قوای محرکه هیوندای موتور با تغییراتی در بخش محفظه احتراق و سیستم تایمینگ متغیر پیوسته سوپاپ‌ها توانسته‌اند راندمان موتور را بهبود و نهایتا اسم یک پیشرانه را به اسمارت‌استریم تغییر دادند.

بر این اساس قلب تپنده i۳۰ N لاین سدان موتور چهارسیلندر ۱.۶لیتری توربوشارژ-پاشش سوخت مستقیم است که حداکثر می‌تواند ۲۰۱اسب‌بخار قدرت و ۲۶۵نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه کم حجم پرتوان با دو گیربکس انتقال قدرت را به چرخ‌های جلو(دیفرانسیل جلو) امکان‌پذیر می‌کند. یکی گیربکس ۶ سرعته دنده دستی با ضرایب کوتاه و دیگری گیربکس ۷سرعته DCT دوکلاچه اتوماتیک که قدرت را به چرخ‌های جلو می‌رساند.  

«آی ۳۰» ان لاین جسورتر از همیشه| خوشنام کره‌ای ۳۲ هزار دلار قیمت دارد+ تصاویر

سایر مشخصات 
نسخه مدنظر ما از گیربکس ۷سرعته دوکلاچه اتوماتیک بهره می‌گیرد که ۷.۶ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و حداکثر سرعت این سدان کامپکت اسپرت هیوندای به ۲۳۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی برای i۳۰ N لاین سدان نصب شده که می‌توان به نمایشگر ۸اینچی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی پریموم Bose با ۱۰ بلندگو، سیستم هشدار انحراف از مسیر، کروز کنترل هوشمند، سامانه پیشگیری از برخورد از جلو، سیستم کمکی رانندگی، دوربین دید عقب، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم پارک هوشمند، سانروف و آینه الکتروکرومیک اشاره کرد، هیوندای i۳۰ N لاین سدان با قیمت ۳۲هزار و ۲۹۰دلار در بازار استرالیا به مشتریان عرضه می‌شود.

«آی ۳۰» ان لاین جسورتر از همیشه| خوشنام کره‌ای ۳۲ هزار دلار قیمت دارد+ تصاویر

کد خبر: ۷۸٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha