۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
افزایش رفع تصرف‌ها و خلع ید از اراضی ملی
رئیس قوه قضاییه عنوان کرد

افزایش رفع تصرف‌ها و خلع ید از اراضی ملی

رئیسی، رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد افزایش رفع تصرف‌ها و خلع یدهای اراضی ملی هستیم.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال گفت: در حال حاضر دادسراها و شعب تخصصی در این خصوص ایجاد شده که شامل ۳۰۰ دادگاه و ۷۰۰ شعبه رسیدگی کننده است و من از همکاران تشکر می‌کنم.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: در ارتباط با موضوع کاداستر (حد نگار) موفقیت‌هایی حاصل شده و مجموعه اقداماتی که در ارتباط با پیشگیری از تخلفات در حوزه تصور اراضی ملی انجام شده قابل تقدیر است.

ضرورت برخورد با تصرف اراضی ملی
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در ادامه سخنان خود در شورای حفظ حقوق بیت المال افزود: راه قانونی را باز بگذاریم و بگوییم در کجای دماوند می‌تواند ویلاسازی شود، کسی خلاف قانون عمل کرد باید با او برخورد شود.

وی گفت: نمی‌توانیم بگوییم هیچکس در دماوند ساخت و ساز نکند، نمی‌توانیم بگوییم روستایی خانه‌اش را درست نکند؛ اما باید راه قانونی را باز بگذاریم و هر کس راه غیرقانونی با هر پشتوانه قدرت و ثروت رفت با او برخورد کنیم.

رئیس دستگا قضا ادامه داد: در برخی حوزه‌ها منفعل عمل می‌کنند و می‌گویند: حالا که شده است"، فردی به ما گزارش داد، چون اینجا تخلف زیاد است، نمی‌شود کاری کرد و این منطقی نیست که، چون تخلف زیاد است، نمی‌شود برخورد کرد، باید برخورد جدی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: آسیب‌های شوراهای شهر را دقیق شناسایی کنید، امیدواریم برای شوراهای شهر بعدی افرادی با نگاه گره گشایی از شهرها وارد شوند.

رئیس دستگاه قضا گفت: در ارتباط با کاداستر و حدنگاری اراضی با برنامه ریزی‌های سازمان ثبت اقدامات خوبی برای اراضی دولتی، حریم شهرها، روستاها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها صورت گرفته است.

کد خبر: ۷۸٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha