۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
رفع مشکلات مرتبط با شبکه جمع آوری فاضلاب شهر همدان تا پایان سال ۱۴۰۰
حاجی بابایی خبر داد:

رفع مشکلات مرتبط با شبکه جمع آوری فاضلاب شهر همدان تا پایان سال ۱۴۰۰

همدان - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از پیگیری ها به منظور رفع تمامی مشکلات مرتبط با حوزه تاسیسات و شبکه های جمع آوری فاضلاب شهر همدان تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید رضا حاجی بابایی پیش از ظهر سه شنبه  در جلسه ای که در محل سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب استان همدان و با حضور مدیر عامل آبفای استان، معاونین و اعضای مجمع معتمدین ولایتمدار و کارآمد محلات همدان برگزار شد، ضمن اشاره به یکپارچه سازی دو مجموعه آبفای شهری و روستایی عنوان کرد: پیش از این اقدام آبفای روستایی اعتبارات لازم را نداشت اما امروز با دستور ادغام دو مجموعه برنامه ریزی های خوبی برای شهر همدان، بخش مرکزی، قهاوند و شهرستان فامنین انجام شده است.

وی با بیان اینکه من علاقه مند به مدیرانی هستم که برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند، گفت: اگر دو تا سه مدیر در استان باشد که از اعتبارات ملی به خوبی استفاده می کند، یکی از آنها مدیر عامل آبفای استان همدان است.

حاجی بابایی با بیان اینکه با پیگیری مدیران اعتبارات به سمت استان سرازیر می شود، بیان کرد: خوشبختانه با تلاش دوستان در آبفای استان مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب همدان فعال شد و در حال حاضر ۱۲۸۰ لیتر در ثانیه تصفیه و بازیافت فاضلاب انجام می شود.

با ایجاد شبکه های جمع آوری فاضلاب در مسیر روستاهای محور امامزاده محسن مشکلات بهداشتی تقریبا ۲۰روستا مرتفع خواهد شد

وی با بیان اینکه نهضت خوبی به منظور خدمت رسانی به مردم راه افتاده است، اظهار کرد: در بحث فاضلاب شهر همدان تصفیه خانه ها در حال فعالیت هستند و با ایجاد شبکه های جمع آوری فاضلاب در مسیر روستاهای محور امامزاده محسن مشکلات بهداشتی تقریبا ۲۰روستا رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیمان نامه های خوبی به منظور خدمت رسانی به مردم با شرکت آب و فاضلاب استان منعقد شده است، عنوان کرد: به دنبال آنیم که سال ۱۴۰۰ هیچ گوشه ای از شهر همدان مشکل تاسیسات فاضلاب نداشته باشد.

حاجی بابایی با بیان اینکه در بحث رفع مشکلات فاضلاب جورقان قهاوند، فامنین و همدان با قدرت ورود پیدا کرده ایم، عنوان کرد: باید در سال ۱۴۰۰ مشکلی در بحث آب، فاضلاب،گاز و برق نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید پیمانی همگانی به منظور رفع مشکل مردم وجود داشته باشد؛ بیان کرد: خوشبختانه طی سالهای گذشته موفق به حل مشکلات آب مسیر جاده ملایر، گره چقا و روستای ده پیاز شدیم.

به دنبال تسهیل شرایط زندگی مردم هستیم
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه ما به دنبال تسهیل شرایط زندگی مردم هستیم؛ گفت: بر همین اساس و مطابق مصوبه مجلس آب، برق و گاز مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت کنند رایگان خواهد شد که بر اساس بررسی های انجام شده پیش بینی می شود یک سوم جمعیت همدان شامل این نوع از بخشش ها شوند.

وی عنوان کرد: به دنبال این هستیم که در سال ۱۴۰۰ در بحث تاسیسات آب و فاضلاب هیچگونه مشکلی نداشته نباشیم.

هم اکنون ۹۰ درصد از حاشیه شهر همدان تحت پوشش  خدمات  شبکه های جمع آوری فاضلاب هستند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت تحت پوشش شبکه های جمع آوری فاضلاب در کشور ۵۰ درصد است؛ گفت: این در شرایطی است که  هم اکنون ۹۰ درصد از حاشیه شهر همدان تحت پوشش  خدمات  شبکه های جمع آوری فاضلاب هستند.

سیدهادی سینی بیدار با بیان اینکه ما به دنبال پوشش ۱۰۰ درصدی در حوزه شبکه های جمع آوری فاضلاب هستیم، عنوان کرد: با توجه به توانی که در مجموعه آبفای استان سراغ داریم و با توجه به کمک های نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی توانستیم آورده خوبی برای استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در سال جاری در راستای خدمت رسانی به مشترکین انجام شد، بیان کرد:  از جمله این اقدامات می توان به انجام مطالعات در راستای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور بهره گیری از پساب تصفیه خانه فاضلاب اشاره کرد.

حسینی بیدار با بیان اینکه با  اقدامات انجام شده، کار ویژه ای در حوزه فاضلاب انجام شده است، گفت: فاضلابی که از همدان انتقال به تصفیه خانه انتقال می دهیم در سه مرحله مورد تصفیه و در دو بخش مورد استفاده قرار می گیرد.

پساب تصفیه شده به  پتروشیمی هگمتانه تزریق می شود
وی با بیان اینکه در حال حاضر پساب تصفیه شده توسط تصفیه خانه همدان به  پتروشیمی هگمتانه تزریق می شود، عنوان کرد: بر همین اساس خوشبختانه در مجموعه مذکور جذب نیرو اتفاق افتاده ضمن اینکه در پتروشیمی ابن سینا نیز ۴.۵ میلیون متر مکعب از پساب تصفیه شده به این مجموعه اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بهره گیری از پساب تصفیه خانه موجب حفظ منابع آبی زیرزمینی می شود، عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات صورت گرفته، سطح آبی زیر زمینی در فامنین و کبودراهنگ مثبت شده و طی سالهای آتی مشخص میشود که چه انقلاب عظیمی از این رهگذر اتفاق افتاده است.

قرارداد تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار به منظور ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب در فامنین منعقد شده است

حسینی بیدار همچنین با اشاره به اینکه پروژه  ایجاد شبکه های جمع آوری فاضلاب قهاوند را به جد در حال پیگیری هستیم؛ بیان کرد: خط انتقال فاضلاب شهر فامنین امسال تمام می شود ضمن اینکه قرارداد تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار به منظور ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهر منعقد شده است.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر فامنین نیز وارد فاز اجرایی شده است، ضمن اینکه در ۱۰ روستای حاشیه ای شهر همدان نیز در حال ایجاد شبکه های جمع آوری فاضلاب هستیم.

وی از افتتاح  تاسیسات  و شبکه جمع آوری فاضلاب ۵ روستا در سال آتی و افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب همدان در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ظرفیت تصفیه ۱۲۸۰ لیتر در ثانیه فاضلاب توسط این تصفیه خانه وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچینین عنوان کرد: بخش لجن فعال تصفیه خانه فاضلاب همدان در ابتدای سال آتی افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه به بخشی از اقدامات انجام شده در تصفیه خانه اکباتان همدان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران در شرکت آب و فاضلاب ۱۵۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شرب همدان افزوده شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در بخش دیگری از سخنانش خطاب به اعضاء مجمع معتمدین ولایتمدار و کارآمد محلات همدان که در این جلسه حضور داشتند، گفت: ما با اعتقاد در اینجا حضور داریم تا با تمام توان به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

حسینی بیدار ادامه داد: اقدامات بزرگی در حوزه فاضلاب استان انجام شده که به دنبال این هستیم تا پایان سال ۱۴۰۰ صد درصد شهر همدان از خدمات و تاسیسات فاضلاب برخوردار شوند.

نمایندگان مردم در محلات کمک کار ما در خدمت رسانی به مردم هستند
وی با تاکید بر اینکه هرجا لازم باشد ما برای خدمت رسانی به مردم آماده هستیم، عنوان کرد: نمایندگان مردم در محلات کمک کار ما در خدمت رسانی به مردم هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین ضمن اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در زمینه جداسازی فاضلاب از رودخانه ها بیان کرد: البته در این رابطه اقدامات خوبی در کوی رضوان، جانبازان و دره مرادبیگ انجام شده و البته مابقی امور در دست انجام است.

حسینی بیدار با اشاره به اقدامات مثبت معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفای استان عنوان کرد: در نظر داریم با اولویت بندی مشکلات همه محلات را مرتفع نماییم.

وی همچنین از هزینه کرد ۵ میلیارد تومان در سال جاری در حوزه آب و فاضلاب کوی نبوت همدان خبر داد و گفت: بازدید از محلات و رفع مشکلات آب و فاضلاب این محلات طی روزهای باقی مانده از سال جاری و سال آتی در برنامه است.

کد خبر: ۷۸٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha