۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
سوء مدیریت دولت عامل خسارت سنگین به کارگران| نقدینگی در ۸ سال بیش از ۹ برابر تاریخ ایران شد
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با بازار:

سوء مدیریت دولت عامل خسارت سنگین به کارگران| نقدینگی در ۸ سال بیش از ۹ برابر تاریخ ایران شد

علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت ملموس این است که سفره کارگران نسبت به گذشته کوچکتر شده است و میزان نقدینگی در این دولت بیش از ۹ برابر تاریخ ایران افزایش یافته و همین مسئله باعث تورم افسار گسیخته شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به مبحث حقوق و دستمزد در سال  ۱۴۰۰ اظهار داشت: بنده معتقدم که شورای عالی کار در تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید بر اساس واقعیت‌های جامعه تصمیم گیری کند.

وی بیان کرد: واقعیت ملموس این است که سفره کارگران نسبت به گذشته کوچکتر شده است و علت این مسئله آن است که دولت نتوانسته نقدینگی را مهار کند. میزان نقدینگی در این دولت بیش از ۹ برابر تاریخ ایران افزایش یافته و این مسئله باعث تورم افسار گسیخته شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تورم روز به روز بیشتر خودش را نشان می دهد و بر این اساس، حقوق کارگران باید بر اساس واقعیت ها تعیین شود.

منشاء نابسامانی‌های اقتصادی دولت است
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: منشاء نابسامانی‌های اقتصادی دولت است و باید بخشی از هزینه ها را بر عهده بگیرد چراکه با سوء مدیریت خود باعث خسارت سنگین به کارگران شده است و باید به مسئولیت خودش عمل کند.

حتماً روغن برجام چرخ زندگی خود این آقایان را روان کرده است چرا که برجام برای مردم قیری بود که به چرخ زندگی آنان ریخته شد و محکم به زندگی آنان چسبید و این وضعیت را برای آنان به وجود آورد

سلیمی گفت: کارفرمایان هم در این شرایط اقتصادی تحت فشار هستند و بر این اساس کارفرمایان و کارگران مقصر نیستند و سوءمدیریت دولتمردان باعث این شرایط شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط تعجب آور است که گاهی اوقات دولتمردان بر این مسئله چشم خود را می بندند، به طوری که رئیس‌جمهور می‌گوید که هم چرخ زندگی مردم می چرخد و هم چرخ سانتریفیوژها و بنده نمی دانم که منظور وی از چرخ سانتریفیوژها کدام چرخ است.

حتماً چرخ معیشت پاستور خوب می چرخد
وی گفت: حتماً چرخ معیشت پاستور خوب می چرخد و شاید منظورش وضعیت معیشتی پاستور نشینان باشد چرا که وضعیت کارگران، کشاورزان و کارمندان خوب نیست و چرخ زندگی آنان به راحتی نمی چرخد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتماً روغن برجام چرخ زندگی خود این آقایان را روان کرده است چرا که برجام برای مردم قیری بود که به چرخ زندگی آنان ریخته شد و محکم به زندگی آنان چسبید و این وضعیت را برای آنان به وجود آورد.

سلیمی تاکید کرد: بر این اساس، اعضای شورای عالی کار باید به واقعیت های جامعه توجه کنند و بدانند که کارگران نجیبانه تلاش می کنند و باید حقوق و مزایای آنها متناسب با شرایط اقتصادی کشور باشد.

کد خبر: ۷۸٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رقیه IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      0 0
      حاج آقا باورکنید که دیگه سفره ای برا کارگران نمانده که بخواد کوچیک بشه، خانواده کارگران هرکدام یک تکه نون بربری را گاز میزنند ومیخورند و اگه خیلی هنر داشته باشند، نون رو با چای شیرین میخورند.