۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
اشتغالزایی ۴۰۰ نفر در مجموعه صنعتی تولید کنسانتره| خدمات مشاوره ای رایگان به واحدهای تولیدی ارائه می شود
مدیرعامل شهرک های صنعتی فارس در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

اشتغالزایی ۴۰۰ نفر در مجموعه صنعتی تولید کنسانتره| خدمات مشاوره ای رایگان به واحدهای تولیدی ارائه می شود

فتوحی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس، گفت: مجموعه صنعتی تولید کنسانتره جنوب کشور در فاز نخست، ظرفیت تولید ۲۸۰۰ تن انواع کنسانتره را دارد که با راه اندازی فازهای بعدی این مجموعه صنعتی، ظرفیت تولید آن افزایش می ‌یابد.

سجاد صفری؛ بازار: «احد فتوحی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که شرکت شهرک های صنعتی فارس برای جذب سرمایه گذاران جدید چه اقداماتی را انجام داده است؟ اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی استان فارس با توسعه زیرساخت ها و حمایت از سرمایه گذاران، زمینه حضور سرمایه گذاران جدید را در بخش تولید و صنعت فراهم کرده است.

وی افزود: در شهرک صنعتی میمند، تاکنون ۳۳ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران، منعقد شده است و با توسعه زیرساخت ها و حمایت از سرمایه گذاران، این شهرک صنعتی در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین قطب تولید و تکمیل زنجیره فرآوری گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی است.

این مقام مسوول، تصریح کرد: اجرای طرح های توسعه و تکمیل زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی استان فارس در برنامه عملیاتی این شرکت قرار دارد.

فتوحی افزود: اختصاص مشوق‌ها به سرمایه گذاران، زمینه مناسبی را برای توسعه سرمایه گذاری و تحقق رونق تولید در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان فارس فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، بیان کرد: ۸ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی میمند با اشتغالزایی برای  ۸۸ نفر در مرحله بهره برداری قرار دارد.

از ابتدای سالجاری، در قالب طرح کلینیک صنعت ۱۱۰ بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان انجام گرفته است

راهکارهای علمی برای ارتقای تولید صنایع
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس در پاسخ به این پرسش که برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان چه اقداماتی انجام گرفته است؟ به بازار، گفت: برگزاری طرح کلینیک صنعت در استان فارس با هدف رفع مشکلات و توانمندسازی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان در راستای تحقق جهش تولید انجام شده است.

فتوحی اظهار داشت: در طرح کلینیک صنعت، واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان فارس به صورت رایگان عارضه یابی می ‌شوند.

وی افزود: اجرای طرح کلینیک صنعت، یکی از برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک های صنعتی استان فارس است و در این زمینه در سالجاری، برگزاری پنج دوره کلینیک سیار صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پیش بینی شده است.

این مقام مسوول، تاکید کرد: از ابتدای سالجاری، تاکنون و در قالب طرح کلینیک صنعت ۱۱۰ بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان انجام گرفته و به این واحدها خدمات رایگان مشاوره‌ای ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، بیان کرد: حضور اساتید دانشگاه و متخصصان صنعتی در طرح کلینیک صنعت، باعث شده است با نگاه مبتنی بر علم و تکنولوژی روز، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، عارضه یابی شود و راهکارهای کارشناسی و عملیاتی، برای برون رفت از مشکلات و نیز ارتقای تولید به صنایع ارائه شود.

فتوحی گفت: با برگزاری کلینیک سیار صنعت در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان فارس، خدمات مشاوره ای رایگان به واحدهای تولیدی ارائه می شود.

وی افزود: در قالب این طرح، خدمات مشاوره‌ای در بخش‌های فنی، بازرگانی، انتقال فناوری، مالی، بیمه، مالیات، تامین مالی، آینده پژوهی، خدمات کسب و کار، صادرات و بازاریابی و بازارسنجی به واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت رایگان ارائه می شود.

فتوحی بیان کرد: با اجرای طرح کلینیک سیار صنعت، پس از شناسایی واحدهای متقاضی عارضه ‌یابی، با تشکیل کمیته کارشناسی با حضور مشاوران صنعتی و دانشگاهی، موارد به کلینیک صنعت معرفی می‌ شود.

۵۶ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک صنعتی جهرم، منعقد شده است و تاکنون ۲۶ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۱ هزار نفر، مشغول به کار شده اند

سرمایه گذاری قابل توجه برای راه اندازی تولید کنسانتره
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در پاسخ به این پرسش که افتتاح بزرگترین طرح تولید کنسانتره جنوب کشور، زمینه اشتغالزایی برای چند نفر را فراهم کرده است؟ به بازار، گفت: این طرح با سرمایه گذاری حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه ‌اندازی شده و در فاز نخست آن، برای ۴۰۰ نفر شغل، ایجاد شده است.

فتوحی اظهار داشت: این مجموعه صنعتی در فاز نخست، ظرفیت تولید ۲۸۰۰ تن انواع کنسانتره را دارد که با راه اندازی فازهای بعدی آن، ظرفیت تولید آن افزایش می ‌یابد.

وی افزود: شهرستان جهرم از قطب‌های مهم تولید مرکبات و خرما در کشور است و راه ‌اندازی طرح بزرگ کنسانتره، یکی از نیازهای مهم این شهرستان بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، بیان کرد: ۵۶ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک صنعتی جهرم، منعقد شده است و تاکنون ۲۶ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۱ هزار نفر، مشغول به کار شده اند و ۳۰ واحد صنعتی دیگر، نیز در مرحله ساخت و ساز هستند.

فتوحی در ادامه، گفت: شهرک صنعتی جهرم در زمینی به وسعت ۴۱ هکتار تاسیس شده و از زیرساخت‌ها و امکانات مناسبی برخوردار است و طرح مسیر دسترسی به این شهرک صنعتی، اجرا شده و طرح توسعه شبکه روشنایی آن در دستور کار قرار دارد.

فتوحی در پایان، بیان کرد: با توجه به تکمیل بودن زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی جهرم و واگذاری بخش زیادی از اراضی این شهرک صنعتی به سرمایه گذاران، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، برای اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی، آمادگی لازم را دارد و در این زمینه، اقداماتی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۷۸٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha