۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
ادامه توقف تخصیص ارز تولیدکنندگان دارو
رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی خبر داد

ادامه توقف تخصیص ارز تولیدکنندگان دارو

عبده‌زاده، رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیارد دلار ثبت‌سفارش دارویی در صف تخصیص ارز قرار دارد حال آنکه، خبری از تخصیص یوآن و روپیه نیست.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، محمد عبده‌زاده رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با تشریح آخرین روند تخصیص ارز به صنعت دارو کشور، نسبت به کمبود حجم وسیعی از داروهای تولید داخل طی هفته‌های آتی هشدار داد.

عبده‌زاده در آخرین نشست کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران طی سال جاری، با اعلام این خبر و اینکه طی یک ماه گذشته، در فرآیند تخصیص ارز مورد نیاز صنایع دارویی کشور، اتفاق جدیدی رخ نداده، گفت: توقف روند تخصیص ارز در بخش دارو همچنان ادامه دارد و بانک مرکزی از وزارت بهداشت خواسته‌است که فعلا فهرست داروهای هشدار را برای ورود به صف تخصیص اعلام کند و فهرست داروهای اولویت‌دار در حال حاضر کنار گذاشته شده‌است.

عبده‌زاده با اشاره به اینکه سرعت کمبودهای دارویی در بخش تولید در کشور، شتاب گرفته‌است، تصریح کرد که روند تخصیص و تامین ارز از چین نیز نامشخص است و در تخصیص یوآن و نیز روپیه هند، هیچ اتفاق مثبتی تاکنون رخ نداده‌است.

وی در این جلسه همچنین یادآور شد که بنا بر اعلام بانک مرکزی، سقف ارزی ۱.۵ میلیارد دلاری برای دارو تمام شده و این نهاد در حال حاضر به سمت پیش‌خور کردن تخصیص‌های سال آینده رفته‌است.

رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی سپس خبر داد که در حال حاضر، حدود ۱.۵ میلیارد دلار ثبت‌سفارش‌های دارویی تا بهمن‌ماه امسال در صف نوبت تخصیص ارز بانک مرکزی قرار دارد.

به گفته عبده‌زاده، روند تخصیص ارز برای بخش تولید دارو، جوابگوی نیازهای این بخش حیاتی در کشور نیست و بیم آن می‌رود که با این روند تخصیص ارز، کارخانه‌های و واحدهای تولیدی دارو در وضعیت تعطیلی قرار گیرد.

کد خبر: ۷۸٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha