۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ باید بالاتر از ۵ میلیون تومان باشد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ باید بالاتر از ۵ میلیون تومان باشد

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت اگر در مقوله حقوق و دستمزد کارگران تصمیم یک جانبه‌ای بگیرد، قطعاً با شکست مواجه خواهد شد، گفت: حقوق کارگری که قرار است از سال ۱۴۰۰ فعالیت کند، باید بالاتر از ۵ میلیون تومان باشد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مبحث تعیین حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۰ گفت: باید منافع کارگر و کارفرما در تعیین حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۰ مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کارگران در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند، تأکید کرد: همچنین تولیدکنندگان بخش خصوصی هم به واقع دچار بحران شده‌اند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دولت باید به اشکال مختلف از کارگر و کارفرما حمایت کند؛ آمارهای ما نشان می‌دهد که کمتر از ۱۰ درصد کارخانجات ما توان افزایش حقوق را دارند و مابقی اگر با افزایش حقوق مواجه شوند ورشکست شده و مجبورند کارخانه خود را تعطیل کنند که این امر هم می‌تواند کارگر را از کار بیکار و هم تولید را دچار مشکل کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس در تبصره ۱۴ بودجه سال ۱۴۰۰، ۳۰ هزار میلیارد تومان را برای حمایت از تولید مد نظر قرار داد، بیان داشت: دولت پیرو این منابع باید حمایت از کارگران را مد نظر قرار دهد.

وی تأکید کرد: اگر دولت در جلسات شورای عالی کار خود را به عنوان حاکم قملداد کرده و دستور دهد که باید به کارگران ۱۰ میلیون تومان حقوق تعلق گیرد و اما از تولیدکننده حمایت نکند، قطعا ما دچار مشکل خواهیم شد.

کوچکی نژاد بیان داشت: دولت در این شراط کرونایی باید از منابع خودش برای حمایت از کارفرمایان هزینه کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دولت اگر در مقوله حقوق و دستمزد کارگران تصمیم یک جانبه‌ای بگیرد قطعاً با شکست مواجه خواهد شد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه دولت باید افزایش حقوق کارگران را به درستی ببیند، اظهار داشت: به اعتقاد بنده حقوق کارگری که قرار است از سال ۱۴۰۰ فعالیت کند، باید بالاتر از ۵ میلیون تومان باشد.

کد خبر: ۷۸٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha