۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
ضرورت ایجاد انگیزه تعرفه‌ای برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در بنادر
عضو اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد

ضرورت ایجاد انگیزه تعرفه‌ای برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در بنادر

معروف، عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سرمایه گذاری در بنادر و پسکرانه آن ویژگی‌های متعددی دارد گفت: در صورت حمایت سازمان بنادر، می‌توان فرصتی ساخت که بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، تولید را از بنادر دنبال کنند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه  شهرسازی، سید حسین معروف درباره اینکه چگونه می‌توان سرمایه‌گذاران را به سمت بنادر و پسکرانه آن هدایت کرد تا شاهد رونق اقتصادی باشیم، تصریح کرد: برای آنکه میزان سرمایه‌گذاری در بنادر افزایش پیدا کند بایستی در سیاست خارجی تحولاتی صورت گیرد؛ منابع مالی که سرمایه گذاران داخلی دارند نسبت به سرمایه گذاران خارجی محدودتر است و سرمایه گذاران ایرانی کمتر حاضر به پذیرفتن ریسک هستند اما اگر سرمایه گذاران خارجی وارد بنادر کشور شوند، رونق به سرعت وارد این حوزه می‌شود.

وی ادامه داد: تحریم، چالش های جدی برای اقتصاد ایجاد کرد و تمام بخش‌های سرمایه‌پذیر از این اتفاق تاثیر منفی گرفتند از این رو برای جبران گذشته بایستی دستگاه دیپلماسی مذاکرات را آغاز کند و اجازه ندهد فرصت های موجود از دست برود.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بنادر زمانی پویا می شوند که عملیات تجاری و تولیدی در آن انجام شود، افزود: به خاطر

تحریم و شیوع ویروس کرونا عملیات بندری، صادرات غیر نفتی و سرمایه گذاری با هدف تولید در پسکرانه بنادر با خلل ایجاد شد بدین جهت امیدوارم هستیم در دوره جدید بتوان نسبت به توسعه صادرات غیرنفتی و در نظر گرفتن مشوق های لازم برای سرمایه گذاری، به سمت رونق بنادر و فعالیت های بندری حرکت کنیم.

وی گفت: بنادر کشور از نظر تجهیزات بسیار کامل هستند و تاکنون شاهد گزارشی مبنی بر کمبود تجهیزات نبوده‌ایم، تجهیزات بندری از چابهار تا خرمشهر و آبادان وجود دارد به گونه‌ای که می‌توان نیاز تمام متقاضیان را پاسخ دهد اما به خاطر کاهش عملیات‌های تجاری بخشی از این دستگاه‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد لذا ضرورت دارد که با ایجاد انگیزه به صاحبان کالا بنادر را فعال کنیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ضرورت دارد فرصت‌های موجود در بنادر را بالفعل کرد، افزود: اگر می‌خواهیم پسکرانه بنادر اقتصادی و تولید به سمت بنادر هدایت شود به طور قطع با حمایت سازمان بنادر امکان‌پذیر است، سرمایه‌گذاران تنها به همراهی سازمان بنادر نیاز دارند تا به سرمایه‌گذاری خود اطمینان پیدا کنند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معروف با بیان اینکه کاهش تعرفه‌های خدمات بندری برای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی ایجاد انگیزه می‌کند که سراغ حمل و نقل دریایی بروند، تصریح کرد: با روحیه حمایتی که در مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد، می‌توان فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری را برای فعالان اقتصادی در بنادر ایجاد کرد اما لازم است که سیاست خارجی از یک روال و بر اساس حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

کد خبر: ۷۸٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha