۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
 مسکن روستایی؛ هدیه مردم ایران به هموطنان نیازمند
مدیر مسکن روستایی بنیاد مسکن عنوان کرد

مسکن روستایی؛ هدیه مردم ایران به هموطنان نیازمند

سهرابی، مدیر مسکن روستایی بنیاد مسکن از هدیه دادن مصالح مورد نیاز ساخت مسکن محرومین توسط ملت بزرگ ایران سخن گفت و افزود: موجی از کمک ها به بنیاد مسکن می رسد ولی هنوز با ایده آل ها فاصله داریم.

به گزارش بازار، حمیدرضا سهرابی در خصوص چگونگی عادت شدن احسان و نیکوکاری برای جامعه اظهار کرد: طی یکی دو سال اخیر حرکت های خوبی داشتیم؛ از جمله این که تفاهمی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم تا مسکنی برای نیازمندان سراسر کشور ایجاد کنیم.

وی از وام های ارزان با بازپرداخت طولانی مدت سخن گفت و ادامه داد: همچنین کمک های بلاعوض تا سقف سی میلیون تومان ارائه می شود.

سهرابی از ساخت ۵۰ هزار واحد از سال گذشته تا امروز خبر داد که به بهره برداری رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تمامی این واحدها به بهره برداری برسد.

سهرابی گفت: همچنین چند تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان داشتیم که اخیرا برای ساخت ۲۰ هزار واحد برای محرومین کشور تفاهم نامه منعقد شده است.

وی همچنین به واحدهای ۱۰ هزار تایی برای مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود: ۱۵۰ هزار واحد مسکونی طی دو سه سال اخیر در دستور برنامه قرار گرفته است.

سهرابی با بیان اینکه نیازمندان به این منازل هیچ آورده ای از خود ندارند، گفت: بنیاد مسکن در روستاها زمین ها را رایگان واگذار می نماید.

مدیر مسکن روستایی بنیادمسکن دست نیاز این سازمان را به سوی مردمی دانست که قادرند در روستاها به نیازمندان زمین هدیه کنند.

سهرابی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی می توانند مصالح ساختمانی هدیه کننده و برخی کارخانه ها نیز در و پنجره رایگان هدیه داده اند.

وی ادامه داد: موجی از کمک ها به بنیاد مسکن می رسد ولی با حجم گسترده ای که با مسکن محرومین روبرو هستیم، هنوز با ایده آل ها فاصله داریم.

سهرابی همچنین از تقویت فعالیت های ناظر بر مسکن محرومین سخن گفت و افزود: مددجویان و ایتام و خانواده های دارای دو معلول، هر یک به شکلی دارای برنامه ریزی برای تولید مسکن هستند.

وی گفت: برخی افراد نیازمند هم تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و همکاران ما ضمن شناسایی، دسته ای از این افراد را شناسایی می نمایند.

سهرابی، افزود: این روند در حوزه روستایی است و در شهرها قطعا مشکلات بیشتر بوده و هزینه و معضل تامین زمین بالا تر است.

کد خبر: ۷۸٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha