۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
درخواست برای تغییر برنامه واکسیناسیون در آلمان/ پیش بینی پایان همه گیری

درخواست برای تغییر برنامه واکسیناسیون در آلمان/ پیش بینی پایان همه گیری

چشم انداز همه گیری کرونا در آلمان همچنان حاکی از افزایش روزانه موارد مبتلاست. این در حالی است که همزمان دولت آلمان اعلام کرده که در نظر دارد تا برخی تسهیلات را در زمینه قوانین سخت گیرانه و محدودیت های اعمالی ایجاد کند.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، کارشناسان آلمانی خواستار تغییر اولویت دریافت کنندگان واکسن کرونا شدند.

در همین ارتباط نیز «میر هرمان»، ایمنی شناس از موسسه تحقیقاتی «هلم هولتز» خاطر نشان کرده است که مقامات بهداشتی و درمانی آلمان لازم است تا برنامه ریزی خود برای واکسیناسیون و افراد در اولویت دریافت واکسن را تغییر دهند.

این کارشناس آلمانی گفته است که اولویت دریافت کنندگان واکسن کرونا می بایست براساس میزان ارتباطات و تعاملات اجتماعی  برنامه ریزی شود. براین اساس افراد و شهروندانی که بیشترین ارتباط و تماس خارج از خانه را در طول هفته دارند، در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار خواهند گرفت.

پیشنهاد کارشناس آلمانی برای تغییر اولویت دریافت کنندگان واکسن کرونا در حالی است که تا کنون در آلمان اولویت دریافت واکسن بر اساس گروه های سنی صورت گرفته و براساس آن افراد مسن زودتر از دیگران واکسن را دریافت کرده اند.

با این حال گفته شده تقسیم بندی براساس اولویت افراد مسن تا کنون تاثیرچندانی در کاهش مورد انتظار آمار همه گیری نداشته است، چون افراد مسن دارای کمترین سطح ارتباطات و تماس اجتماعی با دیگر افراد جامعه هستند و براین اساس واکسیناسیون این گروه سنی نتوانسته به میزان مورد انتظار در کاهش موارد ابتلا در دیگر گروه ها موثر باشد.

چشم انداز همه گیری کرونا در آلمان همچنان حاکی از افزایش روزانه موارد مبتلاست. این در حالی است که همزمان دولت آلمان اعلام کرده که در نظر دارد تا برخی تسهیلات را در زمینه قوانین سخت گیرانه و محدودیت های اعمالی ایجاد کند. همزمان کارشناسان هشدار داده اند که تسهیل قوانین سخت گیرانه در آلمان در شرایطی که نوع جدید ویروس جهش یافته کرونا که به ویروس انگلیسی معروف است، شرایط همه گیری کرونا در آلمان را با سختی بیشتری همراه خواهد کرد.

پیش بینی پایان همه گیری کرونا در آلمان

آلمان از دو ماه پیش  برنامه سراسری واکسیناسیون عمومی در برابر کرونا را گسترش داده است و در همین ارتباط نیز «گرنوت مارکس»، رئیس انجمن مراقبت های ویژه آلمان (DIVI) ، در گفتگویی اعلام کرده است که که اگر این کشور موفق شود برنامه واکسیناسیون خود را به میزان قابل توجهی تا چند برابر تعداد فعلی افزایش دهد، تا پایان ماه سپتامبر پیش رو همه گیری در این کشور شکست خواهد خورد.

آلمان در حال حاضر بالاترین اولویت خود برای واکسیناسیون را افراد بالای ۸۰ سال و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی اعلام کرده است. همزمان دومین گروه با اولویت دریافت واکسن، افراد بالاتر از ۷۰ سال و همچنین افرادی هستند که دارای بیماری های زمینه ای می باشند.

در آلمان طی دو ماه و ده روز از زمانی که برنامه واکسیناسیون آغاز شده تا به امروز، حدود ۴.۹ میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند که از این تعداد حداقل ۲.۴ میلیون نفر نیز هر دو مرحله واکسن کرونا را دریافت کرده و بنابراین به طور کامل در برابر بیماری ناشی از ویروس کرونا ایمن شده‌اند.

واکسیناسیون در آلمان از هفته آخر دسامبر آغاز شده، اما به دلیل کمبود واکسن مطابق برنامه پیش نمی‌رود. وزارت بهداشت آلمان به دلیل کاستی‌ها با انتقادهای زیادی روبرو است.

وزیر بهداشت آلمان پیش‌بینی کرده بود که در ماه فوریه از سه واکسنی که تا کنون مجوز گرفته‌اند، پنج میلیون دوز در اختیار این کشور قرار گیرد، اما این پیش بینی با وجود سپری شدن ماه فوریه هنوز عملی نشده است.

کدام واکسن ها در آلمان رایج هستند؟

از سوی دیگر مرکز تحقیقاتی هامبورگ میزان محبوبیت واکسن‌های مجوز گرفته‌ شده در آلمان را  نیز بررسی کرده است.

براساس این نظر سنجی، حدود یک سوم آلمانی‌ها گفته‌اند که واکسن مشترک شرکت آلمانی بایون‌تک و شرکت آمریکایی فایزر را ترجیح می‌دهند.

کمتر از شش درصد به واکسن شرکت آمریکایی مُدرنا و حدود دو درصد هم به واکسن آسترازنکا علاقه نشان داده‌اند.

بیش از ۴۸ درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند که واکسن خاصی را مد نظر ندارند.

به نظر می رسد که گرایش و نظرات شهروندان و افکار عمومی در آلمان نسبت به واکسن ها نیز به تبلیغات بستگی دارد.

در حالی که مقامات آلمان همواره از واکسن بایون‌تک-فایزر تعریف می‌کنند، در انگیس برای واکسن شرکت بریتانیایی-سوئدی آسترازنکا تبلیغ می‌شود. به همین دلیل این واکسن در لندن از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

همچنین نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، شمار افرادی که در آلمان نسبت به تاثیر واکسیناسیون علیه کووید۱۹ بدبین هستند کاهش یافته است. به ویژه جوانان گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ ساله به واکسیناسیون تمایل نشان داده‌اند. بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز اقتصاد سلامت هامبورگ (HCHE) آلمان، در حال حاضر تنها ۶۲ درصد پرسش‌شوندگان به واکسیناسیون علیه کووید۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید (سارس‌کوو۲) تمایل دارند که نسبت به ماه نوامبر پنج درصد افزایش یافته است و این آمار نشان دهنده آن است که روند واکسیناسیون در آلمان طی ما های آتی می تواند با چالش کمتری همراه باشد.

کد خبر: ۷۸٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha