۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
روسیه و ترکیه خواستار رفع تحریم های ضد ایرانی آمریکا هستند
عرب نیوز:

روسیه و ترکیه خواستار رفع تحریم های ضد ایرانی آمریکا هستند

روسیه و ترکیه «دریچه فرصت ها» را برای نجات توافق ایران را دیدند و از آمریکا خواستند تحریم ها بر ضد ایران را بردارد.

به گزارش بازار به نقل از عرب نیوز، رجب طیب اردوغان گفته است که رفع تحریم های یک جانبه ایران از سوی دولت بایدن و بازگشت به توافق هسته ای در ثبات منطقه ای و رفاه اقتصادی مؤثر خواهد بود. وی اظهارات اخیر درباره این موضوع را فرصتی تازه خواند.

در همین حال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، نیز ضمن تأکید بر این که فرصتی که ایجاد شده، هنوز از بین نرفته است، از ضرورت برداشته شدن گام هایی از سوی آمریکا برای نشان دادن جدیت و عزم این کشور برای بازگشت به برجام گفت. وی اجرای کامل و ثابت برجام از سوی همه طرف ها را پیش شرط خواند و تأکید کرد روسیه برای رسیدن به این هدف با همه هم پیمانان برجام همکاری نزدیک دارد.

تهران می خواهد که نخست آمریکا به توافق بازگردد و تحریم ها را بردارد.

لاوروف مسأله مهم در برنامه اقدام را موضع دولت بایدن درباره توافق هسته ای خواند و گفت گام های واشنگتن در برون رفت از این وضعیت نقش دارد.

روحانی ضرر تحریم های آمریکا به ایران را ۲۰۰ میلیارد دلار برآورد کرد و گفت اگر دولت آمریکا بخواهد اشتباهات دولت قبلی را جبران کند، ما راه را به روشنی نشان داده ایم. وی گفت ما ادعای این خسارت وارد شده را به بعدها موکول می کنیم و اکنون آن ها باید برای نشان دادن حسن نیت خود تحریم ها را بردارند و به تعهدات خود به طور کامل عمل کنند.

کد خبر: ۷۸٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha