۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
تلاش بایدن برای کاهش پیامدهای بحران اقتصادی
دی سایت آلمان اعلام کرد؛

تلاش بایدن برای کاهش پیامدهای بحران اقتصادی

بایدن با رقابت با وعده های بزرگ، اما سپس تسلیم شدن در برابر کمترین مقاومت و کنار گذاشتن برنامه های از پیش اعلام شده، به اعتبار خود لطمه می زند.

به گزارش بازار به نقل از دی سایت آلمان، در ژانویه ۲۰۲۱، جو بایدن قول کمک گسترده ای را برای کاهش پیامدهای بحران اقتصادی ناشی از کرونا و چکی ۲ هزار دلاری برای بیشتر آمریکایی ها داده بود.

پیشنهاد وی برای بسته کمکی ویروس کرونا ۱،۹ تریلیون دلاری، شامل افزایش حداقل دستمزد به ۱۵ دلار در ساعت و مزایای بیکاری تا ۴۰۰ دلار در هفته بود. اگر بایدن برنامه های خود را به کنگره می آورد، آغاز چشمگیری برای ریاست جمهوری او بود. اما بسته ای که سنا روز شنبه تصویب کرد، ناامید کننده است.

اگرچه دولت بودجه مهمی در اختیار شهرداری ها برای مهار همه گیری کرونا قرار داد، اما به کمک های اجتماعی توجه نشده است. چک های ۲۰۰۰ دلاری که در ابتدای ژانویه وعده داده شده بود، حتی قبل از آغاز مذاکرات در کنگره به ۱۴۰۰ دلار تبدیل شد، زیرا ۶۰۰ دلار  آن را پیشتر خرج کرده بود. می توان این مانور را به عنوان تفسیری خلاقانه از وعده های انتخاباتی یا دروغی صریح توصیف کرد.

وعده افزایش حداقل دستمزد به ۱۵ دلار نیز لغو شده است. یک عضو سنا معتقد بود که این اقدام «طرح نجات آمریکا» قابل تصویب نیست. معاون رئیس جمهور به راحتی می توانست این نظر را نادیده بگیرد، اما از آن تبعیت کرد.

تلاش ناامیدانه برنی سندرز برای درج حداقل دستمزد در بسته کمکی روز جمعه نیز شکست خورد. اگرچه بسته کمکی قبل از امضای جو بایدن باید توسط مجلس نمایندگان تصویب شود، دیگر انتظار نمی رود تغییرات عمده ای در آنجا انجام شود. حداقل افزایش دستمزد موقتا به کنار رفته است.

یک بار دیگر روشن شد که فقرای کشور نمی توانند روی کمک دموکرات ها حساب کنند. طی ریاست جمهوری اوباما نیز حداقل دستمزد افزایش نیافت. حزب بایدن اکنون هر دو اتاق کنگره و کاخ سفید را تحت کنترل دارد، اما حتی با این اکثریت نیز تعداد کافی دموکرات برای اجرای پروژه های مهم اجتماعی وجود ندارد.

بایدن با رقابت با وعده های بزرگ، اما سپس تسلیم شدن در برابر کمترین مقاومت و کنار گذاشتن برنامه های از پیش اعلام شده، به اعتبار خود لطمه می زند. علاوه بر این، جمهوری خواهان و دموکرات های محافظه کار اکنون می دانند که بایدن به راحتی تسلیم می شود. فضای مانور رئیس جمهور برای پروژه های سیاسی از این پس حتی کمتر شده است.

کد خبر: ۷۸٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha