۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
پروژه های عمرانی بالای ۷۰ درصد پیشرفت تا پایان دولت تکمیل شود
استاندار خراسان جنوبی:

پروژه های عمرانی بالای ۷۰ درصد پیشرفت تا پایان دولت تکمیل شود

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵۲۲ پروژه نیمه تمام بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان داریم که باید تا پایان دولت تکمیل و به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید ملانوری در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارکرد: فرمانداری های در توزیع اعتبارات پروژه های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا را در اولویت تخصیص اعتبار قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۵۲۲ پروزه نیمه تمام عمرانی بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزکی در استان وجود دارد، تاکید کرد: این پروژه ها باید تا پایان دولت تکمیل و بهره برداری برسد.

 وی بر ارائه گزارش عملکرد پیشرفت پروژه ها از سوی دستگاه های ذی ربط نیز تاکید کرد و افزود: ۲۰۰ پروژه ملی و استانی مانده اعتبار دارند و باید روند اجرای این طرح ها شتاب گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید شخصا در شورای برنامه ریزی استان شرکت کنند، ادامه داد: این شورا از جایگاه مهم و حساسی برخوردار است و مسائل مطرح شده بر پایه نیازهای استان است که باید با جدیت به سرانجام برسد.

 دستگاه ها املاک مازاد خود را اعلام کنند
وی با اشاره به اینکه دستگاه ها باید با دقت کامل نسبت به اعلام مازاد بودن املاک خود اقدام کنند، بیان کرد: وقتی لیست املاک مازاد اعلام می شود دیگر نباید در برگزاری مزاید و فروش ملک تاخیر و کوتاهی شود.

ملانوری با بیان اینکه موضوع فروش املاک مازاد ملاک ارزیابی مدیران قرار خواهد گرفت، بیان داشت: ما مکلف به اجرای قانون هستیم لذا املاکی که مصوبه دارند باید توسط دستگاه ها عرضه شوند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و امور اقتصادی و دارایی نیز باید این موضوع را پیگیری کنند که اعتبارات حاصل از فروش این املاک برای تأمین زیرساخت های استان جذب شوند .

استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در انجام پروژه های مرتبط با این بخش تاکید کرد و افزود: تمامی طرح های استان باید بر مبنای کارپژوهشی کارشناسانه اجرا شود.

 وی با بیان اینکه باید پایان نامه های دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتر نیز به سمت نیازهای استان سوق داده شود، ادامه داد: دستگاه های مکلف به دریافت اشتراک نشریات در استان هستندو باید عملکرد سالانه خود در این زمینه را ارائه دهند.

ملانوری بر تلاش برای جذب منابع مالی و اعتباری ملی از سوی دستگاه ها تاکید کرد و افزود: از دستگاه ها خواستاریم در در راستای شتاب بخشی به طرح های دستگاه های معین در شهرستان های مرزی همراهی لازم را داشته باشند.

وی در ادامه از پوشش رسانه ای آتش سوزی گمرک ابونصر فراهی افغانستان که در جوار گمرک ماهیرود رخ داد تشکر کرد و گفت: این حادثه به حوزه سرزمینی ما خسارتی وارد نکرد اما ضعف هایی وجود دارد که باید رفع شود.

کد خبر: ۷۷٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha