۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۷
وقتی کمک بخش خصوصی خمیرمایه تولید و بهره‌وری در اردبیل می‌شود
بازار گزارش می‌دهد؛

وقتی کمک بخش خصوصی خمیرمایه تولید و بهره‌وری در اردبیل می‌شود

اردبیل - حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونی یکی از اولویت‌های اساسی مهم برای باز کردن چتر حمایتی از طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی است که خوشبختانه در استان اردبیل این موضوع شکل و سیاق خوبی به خود گرفته است.

بازار؛ گروه استان‌ها: حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونی یکی از اولویت‌های اساسی مهم برای باز کردن چتر حمایتی از طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی است که خوشبختانه در استان اردبیل این موضوع شکل و سیاق خوبی به خود گرفته و با تأکیدات نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار اردبیل و رئیس‌کل دادگستری استان در این زمینه بسیاری از مشکلات با حمایت از تولیدکنندگان حل‌وفصل شده است.

در استانی همانند اردبیل که دارای ظرفیت‌های بالقوه و اساسی است، اقدامات اساسی و قابل‌توجهی نیز در حال شکل‌گیری است که مسیر رشد و توسعه را هموار کرده و آینده‌ روشنی را پیش پای استان گذاشته است، ‌ به شرطی که این حمایت‌ها از سوی بانک‌ها و کاهش بروکراسی‌های اداری تداوم یابد.

برنامه‌ریزی در راستای توسعه بخش تولید و صنعت استان در شهرک‌های صنعتی از اهم مواردی است که باید موردتوجه واقع شود و در این راستا تاکنون تمهیدات اساسی به‌عمل‌آمده و راه رسیدن به توسعه و پیشرفت نیز محقق شده که این امر نیازمند همکاری‌های همه‌جانبه و اساسی است.

وقتی کمک بخش خصوصی خمیرمایه تولید و بهره‌وری در اردبیل می‌شود

اهمیت به امر مهم اشتغال‌زایی و توجه به توسعه تولید و اقتصاد در حال حاضر یک نقطه عطف و روشن برای رسیدن به آینده‌ای روشن است چراکه سرمایه‌گذاری به‌عنوان خمیرمایه تولید و بهره‌وری، اصل مهم و کلیدی در اقتصاد در تسریع بخشی به روند توسعه، حمایت و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌تواند نقش حائز اهمیتی ایفا کند.

در سالی که مزین به حمایت از تولیدات داخلی است باید بستر و زمینه حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران نیز فراهم باشد تا رغبت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه کاهش نیابد و مانع و مشکلات در این زمینه باقی نماند

حمایت از سرمایه‌گذاران موردتوجه واقع شود
در همین خصوص آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران اظهار داشت: حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان برای ما یک اولویت اساسی و مهم است که روند سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های صنعتگران استان را بهبود می‌بخشد.

وقتی کمک بخش خصوصی خمیرمایه تولید و بهره‌وری در اردبیل می‌شود

وی بیان کرد: باید مسئولان نسبت به حمایت همه‌جانبه تولیدکنندگان و صنعتگران اهتمام جدی داشته باشند و برای اشتغال‌زایی جوانان و نیز حل مشکلات آنان گام‌های اساسی بردارند چراکه در حال حاضر مهم‌ترین اولویت رونق‌بخشی به تولید و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

امام‌جمعه اردبیل ادامه داد: اشتغال‌زایی برای جوانان بومی برای ما یکی دیگر از اهداف مهم و اساسی است، چراکه بیکاری منشأ بسیاری از فسادها و آسیب‌های اجتماعی است و به همین منظور نیاز است در این زمینه تمهیدات لازم به‌عمل‌آمده و برای حمایت‌های همه‌جانبه تمام تلاش خود را به‌کارگیریم.

آیت الله عاملی تصریح کرد: با تلاش کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاران توسط دستگاه قضایی خوشبختانه شاهد تحقق بسیاری از اهداف موردنظر در سال‌های اخیر بودیم و امیدواریم با همین جدیت این وضعیت ادامه‌دار باشد و حمایت از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به یک لازمه اساسی تبدیل شود.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم زمینه اشتغال را در استان فراهم کنیم بدون شک بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز برطرف سازی خواهد شد و بسیاری از اهداف موردنظر عملاً تحقق خواهد یافت که این مسئله در حال حاضر به‌عنوان یک موضوع مهم و اساسی حائز اهمیت است.

توجه دستگاه قضائی اردبیل به بهره‌گیری از ظرفیت تولیدی و اقتصادی
قاضی ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل نیز در این ‌ارتباط اظهار کرد: اشتغال‌زایی برای حتی یک نفر زمینه جلوگیری از بسیاری اختلافات خانوادگی و پرونده‌های قضائی را فراهم می‌کند و این یعنی کمک به اقتصاد و حل مسائل اجتماعی کشور که بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم زمینه اشتغال هر نفر را در استان فراهم کنیم در حقیقت از ایجاد یک پرونده قضائی جلوگیری به عمل‌آورده‌ایم که این موضوع برای استان یک نیاز و ضرورت اساسی است و به همین منظور نیاز است برای حمایت از بخش خصوصی اقدامات لازم و اساسی انجام یابد.

وقتی کمک بخش خصوصی خمیرمایه تولید و بهره‌وری در اردبیل می‌شود

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی برای رفع بسیاری از مشکلات و موانع موفق عمل می‌کند که این موضوع برای ما به‌عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است.

عتباتی ادامه داد: توسعه استفاده از شهرک‌های صنعتی و بهره‌گیری از ظرفیت تولیدی و اقتصادی برای دستگاه قضائی استان حائز اهمیت بسیار بالایی است که به همین منظور در تلاش هستیم برای هموار کردن مسیر سرمایه‌گذاران و کاهش بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی تمام تلاش و اهتمام خود را به‌کارگیریم.

وی تصریح کرد: در این زمینه آغاز فعالیت کارخانه تولید کاغذ از سنگ به‌عنوان دومین شهرک خصوصی صنعتی سبب ظرفیت افزایی در بخش تولیدی و اقتصادی شهرستان خواهد شد و در این زمینه تولیدکنندگان و صنعتگران به‌عنوان پیشگامان عرصه اقتصادی کشور برای رفع مشکلات اقتصادی کشور می‌توانند گام‌های اساسی و هدفمند بردارند.

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیازمند توجه ویژه و دقیق است
اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل نیز دراین‌باره بیان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیازمند توجه ویژه و دقیق است به‌طوری‌که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش صنایع تبدیلی محقق شده است، اما این تلاش‌ها همچنان نیازمند افزایش و توجه جدی است.

وقتی کمک بخش خصوصی خمیرمایه تولید و بهره‌وری در اردبیل می‌شود

وی بیان کرد: فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد از اهم مواردی است که در برنامه‌های حمایتی از اشتغال و تولید به دنبال تحقق آن هستیم و در این زمینه با فعال نگه‌داشتن واحدهای تولیدی از وارد شدن خلل به اجرای آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید که این امر برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

استاندار اردبیل ادامه داد:‌ از بانک‌های عامل انتظار می‌رود، رغبت سرمایه‌گذاران برای ادامه روند سرمایه‌گذاری از بین نروند و با سنگ‌اندازی و بهانه‌آوری برای تولیدکنندگان مشکل ایجاد نکنند که این مسئله بسیار حائز اهمیت و اساسی و نیازمند توجه ویژه است.

بهنامجو ادامه داد: با حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان آینده روشنی برای اشتغال و اقتصاد استان تداعی کرد و بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی استان را نیز برطرف کرد چراکه این استان با دارا بودن این ظرفیت‌ها می‌تواند به جایگاه بسیار بالاتری نسبت به جایگاه کنونی دست یابد.

امید می‌رود با همکاری مسئولان و دستگاه‌های مربوطه برای توسعه بخش تولید و اقتصاد اقدامات لازم و اساسی انجام یابد و مشکلات و موانع موجود در این زمینه برطرف سازی شود؛ در وضعیتی که بخش خصوصی می‌تواند در کنار بخش دولتی بسیاری از مشکلات را برطرف کند، نیاز است تا زمینه و بستر حمایتی از سرمایه‌گذاران فراهم شود.

کد خبر: ۷۷٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha