۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
 اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم اسفند ماه ۹۹
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم اسفند ماه ۹۹

نرخ تورم و بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا، پیش‌بینی نرخ رشد اقتصادی چین و آمار اشتغال آمریکا جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۱۹ درصد
بانک جهانی: تنها ۱۹ درصد از افراد ساکن کشورهای کمتر توسعه‌یافته جهان به اینترنت دسترسی دارند؛ این در حالی است که ضریب نفوذ اینترنت در جهان بیش از ۵۰ درصد است.

۱ تریلیون دلار
کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) : ارزش تجارت پلاستیک و فرآورده‌های پلاستیکی سالانه بالغ بر ۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

۱۷۰۰ دلار
مارکت واچ: ارزش هر اونس طلا در بازارهای جهانی در پایان معاملات روز جمعه ۵ مارس (۱۵ اسفند) برای اولین بار در ۹ ماه اخیر به زیر ۱۷۰۰ دلار سقوط کرد.

۱ میلیون دستگاه
فوربس: بر اساس مطالعات مؤسسه تحقیقات خودرو اشمید –که به‌صورت تخصصی در حوزه تحقیقات بازار خودرو فعالیت می‌کند- انتظار می‌رود که فروش خودروهای برقی در اروپای غربی در سال جاری میلادی به بیش از ۱ میلیون دستگاه برسد.

۳۵۰ میلیارد دلار
فوربس: شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ظرف ۱۰ سال آینده ۳۵۰ میلیارد دلار برای حمایت از محصولاتی که در آمریکا ساخته یا مونتاژ می‌شوند و یا پرورش می‌یابند (فرآورده‌های غذایی) سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

۶.۷ میلیارد یورو
بلومبرگ: شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا که دومین شرکت هواپیمایی بزرگ اروپا به شمار می‌رود، در سال مالی ۲۰۲۰ تحت تأثیر بحران جهانی کرونا متحمل ۶.۷ میلیارد یورو (۸.۱ میلیارد دلار) زیان شده است.

۲.۹ تریلیون دلار
بلومبرگ: مصرف‌کنندگان در اقتصادهای بزرگ جهان از جمله آمریکا، چین، انگلیس، ژاپن و اقتصادهای بزرگ منطقه یورو، در سال گذشته میلادی مجموعاً ۲.۹ تریلیون دلار بر پس‌انداز خود افزودند که این پس‌انداز قابل‌توجه می‌تواند کمک بزرگی در مسیر بهبود اقتصاد جهانی از بحران کرونا باشد.

۷۸ میلیارد دلار
بلومبرگ: بر اساس طرح مالیاتی جدیدی که سناتور الیزابت وارن و متحدانش در سنای آمریکا ارائه کرده‌اند، ۱۰۰ نفر اول فهرست ثروتمندترین افراد آمریکا مجبور خواهند شد که مجموعاً ۷۸ میلیارد دلار از ثروت خود را تحت مالیات بر دارایی‌ها به دولت بپردازند.

۳۷۹ هزار شغل و ۶.۲ درصد
سی‌ان‌ان: اداره آمار نیروی کار آمریکا اعلام کرد که در ماه فوریه امسال ۳۷۹ هزار شغل (خالص) در آمریکا ایجاد شده و نرخ بیکاری به ۶.۲ درصد کاهش یافته است.

۳.۱ درصد
رویترز: اداره آمار استرالیا اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ نسبت به سه‌ماهه قبلی ۳.۱ درصد رشد داشته است.

۱ میلیارد دلار
رویترز: بر اساس گزارش‌های مالی اخیر شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا، این شرکت در سال مالی گذشته تقریباً ۱ میلیارد دلار از سهام خود در شرکت بیوتکنولوژی مدرنا را به فروش رسانده است.

۶ درصد
فایننشال تایمز: دولت چین در گزارش اخیر خود به کنگره ملی خلق چین، نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۱ را بیش از ۶ درصد پیش‌بینی کرده است.

۶۸.۲ میلیارد دلار
اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا: کسری تراز تجاری آمریکا در بخش کالا و خدمات طی ماه ژانویه امسال با ۱.۲ درصد افزایش نسبت به ماه پایانی سال گذشته به ۶۸.۲ میلیارد دلار رسیده است.

۸.۱ و ۷.۳ درصد
یورو استات: نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا طی ماه ژانویه امسال به ترتیب ۸.۱ و ۷.۳ درصد گزارش شده است.

۰.۹ درصد
یورو استات: شاخص تورم مصرف‌کننده در منطقه یورو طی ماه فوریه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر: ۷۷٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha